Rendkívül nehéz időszakon esett át a svéd autógyár, a Saab az elmúlt évben. Ennek ellenére a cég vezetése még a közeljövőt sem látja borúsan, az új modellek érkezése után rövid időn belül nyereséget várnak a cégtől.
A gazdasági világválság miatt jelentősen zsugorodott autópiac egyik legnagyobb vesztese kis híján a majdnem bezárt Saab lett. A korábbi amerikai tulajdonos, a General Motors detroiti főhadiszállásán még tavaly nyáron elhatározták, hogy eladják az autógyárat, azonban sokáig nem találtak rá vevőt. Tavaly év végén még egy kínai autógyárral tárgyaltak, velük nem sikerült megegyezni, és már-már úgy tűnt, hogy végleg leáll a termelés a cégnél, amikor egy kis holland autógyártó, az évi nagyjából 50 kocsit értékesítő Spyker bejelentkezett a Saab megvételére.

Az üzletet idén februárban véglegesítették, a hollandok európai hitel segítségével kifizették a General Motorst. A Saab vezérigazgatója, Jan Ake Jonsson pedig nemrégiben igen ambiciózus tervekkel állt elő, pár éven belül nyereséges céget kíván faragni a svéd autógyárból.
A korábbi években és jelenleg veszteséggel működő vállalat számításai szerint mintegy évi 80-85 ezer autót kell az autógyárnak eladnia a nullszaldós működéshez. Várakozásaik szerint ez akár a következő év második felére be is következhet. Nem sokkal ezután pedig már a nyereséges, évi 125 ezres szinten düböröghet a termelés - írja a vezető magabiztos nyilatkozatára hivatkozva a MotorAuthority.
A Saab-vezér optimizmusa főként az autógyár új modelljeinek köszönhető. Várakozásaik szerint az idén megújuló 9-5-ös és a frissen megjelenő 9-4X crossover is sikeres lesz a vásárlók körében.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








