Az Európai Unió 2026 júliusától 3 eurós vámot vet ki az alacsony értékű e-kereskedelmi csomagokra, például a Shein és a Temu termékeire.
Az okoseszközök a fogyasztók életének szerves részévé váltak. Ráadásul egyre fokozódik az igény a lakossági okoseszközök iránt: a fogyasztók 67 százaléka tartja szükségesnek ezeket a termékeket, 41 százalékuk pedig azt állítja, hogy ezek a termékek segítenek időt megtakarítani és gördülékenyebbé tenni a mindennapokat – derül a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb kutatásából.
Mivel ötből négy fogyasztó rendelkezik okos szórakoztató rendszerrel, beleértve az okostévéket és a játékrendszereket, az okos szórakoztató eszközök a legnépszerűbb okostermékek világszerte. Az okoshangszórók a Z (61%) és a milleniumi (64%) generáció által leginkább kedvelt okoseszközök (52%) közé tartoznak.
Az okosjárművek népszerűsége szintén erősödött: a fogyasztók 60 százaléka rendelkezik már ilyen járművel. A tulajdonlási arányok azonban országonként igen eltérőek, az Egyesült Államokban a legmagasabb (77%), Kanadában pedig a legalacsonyabb (38%) ez az arány.
Ezek az okosfunkciók a legnépszerűbbek
A hangalapú asszisztensek egyre szélesebb körben elterjedtek: a fogyasztók 85 százaléka használ valamilyen hangalapú asszisztenst otthon, a mobilján vagy az autójában. Elsődlegesen böngészésre vagy termékek és szolgáltatások keresésére (71%). Ezzel párhuzamosan a fogyasztók nagy többsége szeretné csökkenteni a képernyő előtt töltött időt (71%), és ennek érdekében hajlandó kipróbálni viselhető eszközöket – például órákat, egészségügyi viselhető eszközöket vagy okosszemüvegeket – a mobiltelefonok alternatívájaként. A fogyasztók 68 százaléka szerint, ha lenne olyan viselhető eszköz, amely elvégezné mindazokat a feladatokat, amelyeket ma egy mobiltelefon végez, akkor a kipróbálás mellett döntene.
Egyetlen kezelőfelületre vágynak a fogyasztók
Az eszközök ökoszisztémái közötti navigálás kihívást jelenthet. Háromból majdnem két fogyasztó (65%) szerint kényelmesebb lenne, ha minden okostermékhez egyetlen felület állna rendelkezésre. Mivel a fogyasztók 37%-a tervezi, hogy a következő 12 hónapban több okosterméket vásárol, ezek együttműködő képessége és a könnyű használat logikusan adódó prioritás az okostermékekkel foglalkozó vállalatok számára.
Nagy a bizalom az egészségügyi adatokat szolgáltató okoseszközök iránt
Az egészségügyi viselhető eszközök az egyik vezető termékkategória a következő 12 hónapra tervezett vásárlások tekintetében: a fogyasztók 29 százaléka tervezi, hogy vásárol egyet az év során. A megkérdezett fogyasztók 60 százaléka egyetért azzal, hogy az egészségügyi adatokat figyelő, viselhető okoseszközök segítenek egészségük megőrzésében és javításában. A fogyasztók közel fele használja ezeket a viselhető eszközöket fizikai aktivitásának mérésére, fitneszcélok kitűzésére és a fejlődésének nyomon követésére.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A bizalom szintje magas: az okoseszközöket viselő fogyasztók 61 százaléka állítja, hogy ugyanannyira bízik az ezekből az eszközökből származó adatokban, mint az orvosi vizsgálat során mértekben. 27 százalékuk azt is hozzátette, hogy hajlandó lenne felárat vagy havi előfizetési díjat fizetni egy olyan eszköz használatáért, amely konkrét egészségügyi tanácsokat kínál. Az adatbiztonsággal kapcsolatban azonban vannak aggályok: a fogyasztók 56 százaléka érzi magát sebezhetőnek azzal kapcsolatban, hogy a vállalatok az okostermékeken keresztül hozzáférhetnek az egészségügyi adataikhoz.
Okostermékek környezettudatosan?
A felmérés szerint a fogyasztók tudatossága az e-hulladékkal és a szénlábnyomokkal kapcsolatban növekszik: a fogyasztók 68 százaléka tudatában van az e-hulladék káros környezeti hatásaival, 59 százalékuk pedig szeretne tisztában lenni az okostermékek szénlábnyomával. Kétharmaduk egyetértett abban, hogy elvárják a termékek fejlesztőitől a fenntarthatóságról való gondoskodást. Ugyanakkor a fogyasztók aggodalmukat fejezik ki az újrahasznosítási lehetőségek és az e-hulladék felelősségteljes ártalmatlanításának hiánya miatt is: a fogyasztók 50 százalékának van otthon olyan elavult technológiai terméke, amelyet nem tud biztonságosan ártalmatlanítani.
„A fogyasztók bizalmának biztosítása érdekében az adatvédelemmel és biztonsággal kapcsolatos kérdésekre, az eszközök közötti együttműködésre és a zökkenőmentes kapcsolódásra még nagyobb figyelmet kell fordítani. Ezen összetevők nélkül a felhasználók frusztráltak lesznek, és a piac lendülete lelassul. Ahogy az e-hulladékkal és a szénlábnyomokkal kapcsolatos tudatosság növekszik, a fogyasztóknak a termékek fenntarthatóságával kapcsolatos elvárásainak is az egyenlet részévé kell válniuk” – emelte ki Nicolas Rousseau, a Capgemini intelligens termékekért és szolgáltatásokért felelős csoportvezetője.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








