A Pénzcentrum év végi boldogságkutatásának apropóján vizsgáljuk, hogyan vált az önismeret és a pszichológia sokak számára az „új vallássá”.
Itt a nyár, a vakáció, de mihez kezdjünk a gyerekekkel? Így pihenhetnek a szülők a melegben
Hurrá, vakáció! – halljuk a gyerekektől. De vajon a szülők is így gondolják? Az óvodai, iskolai nyári szünet sok családban komoly fejtörést okoz, mivel a szülők is ilyenkor szeretnék kipihenni magukat. A feltöltődés számukra is igencsak fontos ahhoz, hogy az év során kellő lendülettel és figyelemmel végezhessék a munkájukat. Mindebben a munkáltatónak is komoly szerepe lehet, ezért a K&H HR vezetője három tippel segít, hogy a nyár valóban a feltöltődésről szólhasson.
A nyári vakáció, szabadság elvileg az év legélvezetesebb időszaka, hiszen a családdal, barátokkal tölthetjük jó időben, ráadásul feladatok, határidők, megbeszélések nélkül. Szükségünk is van rá – nemcsak szerintünk, de a pszichológusok szerint is, akik azt tanácsolják, hogy lehetőleg a teljes éves szabadságot használjuk ki, és amikor a munkától távol vagyunk, akkor egyáltalán ne vagy, ha muszáj, akkor is csak nagyon limitált időben jelentkezzünk be, legyünk elérhetők. De hogyan tudja ezt a kikapcsolódást egy olyan család vagy akár egyedülálló szülő megvalósítani, ahol a nyári szünetben a gyerekek több hétig, hónapig tartó felügyeletét kell menedzselni?
„A családbarát szemlélet rendkívül fontos a cégek részéről ahhoz, hogy a gyermekes munkavállalók is feltöltődhessenek a nyári időszakban, ne plusz stresszt jelentsen a szünet menedzselése. Hiszen számukra az ilyenkor legtöbbször felmerülő kérdések mellett, minthogy mikor, mennyi időre menjünk szabadságra, hogyan és milyen feladatokat adjunk át a kollégáknak, még az is dilemmát jelent és komoly szervezést igényel, hogy hogyan oldják meg a gyerekek felügyeletét az óvodai, iskolai szünet alatt. Ha azonban ebben segítséget nyújt a munkáltató, az nemcsak a következő hónapokban könnyítheti meg a szülők életét, de hosszú távon az elköteleződést is erősíti a cég felé” – emelte ki Medvey Leila, a K&H HR vezetője, aki három eszközt is mutat arra, hogy a gyermekesek számára is könnyebben megvalósulhasson a munka-magánélet egyensúlya.
"A kisgyermekes munkatársaink számára a nyári időszakban még rugalmasabban kezeljük a távoli munkavégzés lehetőségét. A piacon kiemelkedő, 50 százalékos home office felett is extra távoli munkavégzési napokat biztosítunk számukra. Emellett évek óta szerepet vállalunk a gyerekek táboroztatásában is, és gyerekbarát irodánk is nyitva áll a kollégák előtt, hogy akár egy-egy időszakra behozzák csemetéjüket" - magyarázta. Természetesen a rendszer akkor működik jól, ha a vezetők – csapat és felsővezetői szinten is – nyitottak és együttműködőek mindezek megvalósításában.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








