Makó mostantól a pisztáciáról is híres lehet! A pisztácia különleges növény: külön porzós és termős fákból áll, így az ültetvényen Gábor és édesanyja kézzel porozták...
A folyamatosan dráguló élelmiszerárakat látva egyre többünkben felmerül az igény az önfenntartó, háztáji termelésre: legyen szó nagyobb mezőgazdasági területről, konyhakertről, közösségi kertről vagy a balkonon való zöldség és gyümölcstermesztésről. A HelloVidék most a Krisna-völgy főkertésze, Antal Balázs segítségével járt annak utána, hogy ez pontosan hogyan is működik.
A Krisna-völgyben semmilyen vegyszert nem használnak, igyekeznek a természet körforgásához alkalmazkodni, miközben a talajt igyekeznek folyamatosan takarni, amennyire csak lehetséges. Ezt sűrűn ültetett növényekkel érik el, amiknek, ha nagyobb a térnyerésük, akkor helyben termelt növénytakarót adnak alá, esetleg agroszövetet.
A Krisna-völgy kertészei igyekeznek minél nagyobb változatosságot teremteni, ami miatt egyfajta vetésforgó van jelen: a völgy zöldségesében körülbelül 20-25 féle zöldség „forog” 3-4 éves ciklusban. Egész évben termelnek, így sosem áll meg a talajborítottság, ami fólia és üvegház tekintetében is teljes takarást jelent, miközben szabad földön 6-8 féle takarónövény keverékét vetik. Érdekes, hogy nem ásnak, szántanak, vagy használnak ekét semmilyen területen. Maximum ásóvillával lazítják, levegőztetik a talajt, hogy semmiképpen se bolygassák meg a természet rendjét.
A teljes aktívan művelt terület körülbelül 60-80 hektár a Krisna-völgyben. Ide tartozik a mezőgazdasági művelésű rész, a zöldséges és a szórványosan ültetett gyümölcsös, a legelők, de a fa és az erdőgazdálkodást figyelembe véve ennél jóval több. Évente körülbelül 8-12 tonna zöldséget, stabilan 2-3 tonna gyümölcsöt termelünk, de gabonafélékből is kikerül mintegy 20-30 tonna. Két lépcsős gazdálkodást folytatunk, ezek a háztáji és a közös kert
– mondta el Antal Balázs, aki azt is elárulta, hogy a völgyben minden lakónak van egy kerete, amit élelmiszerre tud költeni, amik közé tartoznak a termelésből származó és konyhakész ételek is.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








