Lakásbiztosítás, minden esetre

Pénzcentrum
2006. március 9. 15:40

A vállalkozók számára nyújtott, mindenfajta kockázatot magába foglaló all-risk biztosítási fajtát a lakásbiztosítási piacon is bevezeti az Aegon - jelentette be Bartók János, az Aegon Magyarország Zrt. vezérigazgató-helyettese.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
A lakásbiztosítási piac 37 százalékát magáénak tudó AEGON Magyarország elsőként jelent meg olyan lakásbiztosítással, amely ezekben az esetekben is megtéríti a keletkezett károkat. A maximális szolgáltatás elvét követi ez az új konstrukció, amely azt jelenti, hogy általános fedezetet nyújt a biztosított vagyontárgyakra, kivéve, ha azt a szerződés eleve kizárja. A megszokott gyakorlat eddig az volt a biztosítótársaságoknál, hogy csak a szerződésben szereplő események bekövetkeztekor fizetett.  Az új termék bevezetésével azonban nemcsak kiszélesedik azoknak a káreseteknek a köre, amelyekre fizet a biztosító, hanem sokkal egyértelműbbé válik a biztosító fizetési kötelezettsége is.
Az új, Globál névre keresztelt, biztosítási forma az EU-ra is kiterjedő élet-és baleset-, valamint felelősségbiztosítást is tartalmaz, sőt többek között szállodai betörésekre is fizet. Köthető a termék mellé egy kiegészítő életbiztosítás, így fedezetként felhasználható fogyasztási hitelekhez.
A Globál szerződéssel rendelkező ügyfelek a kárrendezés során is kiemelt kiszolgálást kapnak, térítésmentesen vehetik igénybe a biztosító Lakásdoktor szolgáltatását és akár szemle nélkül, telefonon is intézhetik az ügyeiket. A telefonhívás beérkezésekor a társaság munkatársa megnézi az ügyfél kártörténetét (előnyben lesznek azok akik egy konkurens társaságtól mennek át mert a biztosítók nem szívesen adják át ezeket az információkat egymásnak) és amennyiben kockázatmentesnek ítéli az ügyfelet (egy év alatt nem próbálja meg sokszor "lehúzni" a biztosítót különböző károkkal) akkor kiutalja a pénzt, ellenkező esetben kimegy egy kárszakértő és leszemlézi a káreseményt. Amennyiben az adott évben nem jelent az ügyfél kárigényt akkor visszakaphatja az éves díja 15 százalékát. Ez a tizenöt százalék azonban a harmadik évben értendő. Az első évben a befizetett díj 5, második évben 10, a harmadik évben pedig 15 százaléka kapható vissza a befizetett díjnak egy kármentes szerződés esetén. Az ügy felek választhatnak a díjvisszatérítés vagy az önrész között. Ez utóbbiról azt érdemes tudni, hogy a biztosítási összeg százalékában van meghatározva (az első kárnál 0 százalék, a második kárnál ha az nem elemi kár és ugyanazon évben következett be akkor 10 százalék vagy 15 ezer forint).
Ez a fajta biztosítási termék a hirtelen, váratlanul, biztosított akaratától függetlenül bekövetkezett károk enyhítésére szolgál. A szerződés megkötésekor nincs szükség tételes vagyonleltár felvételére, csak egy keretszerződésben rögzített biztosítási fedezetet kell rögzíteni amit az ügyfél szabadon választhat, illetve a biztosító szakembere is segít a döntés meghozatalában. Nagyon fontos figyelni arra, hogy ne válaszunk túl alacsony biztosítási összeget, ugyanis egy káresemény bekövetkeztekor könnyen szembesülhetünk annak hátrányával.

Társasházakra nem vonatkozik ezen konstrukció, nekik egy speciális terméket kínál a társaság. Természetesen a Globál biztosításból is kizártak néhány káreseményt, így például a belvízkár sem szerepel a biztosítható események között. A biztosítás díja egy "normál" lakásbiztosítás díjával összehasonlítva körülbelül 15 százalékkal magasabb. Ezért azonban az ügyfél egy nagyobb biztosítási lefedettséget és gyorsabb ügyintézésre számíthat.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 7. kedd
Ambrus
49. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG