17 °C Budapest

Félmilliárd plusz vagy félmilliárd mínusz? - Csak nézőpont kérdése

Pénzcentrum
2006. március 3. 14:26

A Groupama Biztosító Rt. 10 százalékos díjbevétel növekedésre számít idén (a nem kgfb ágazatokban). A vállalat 2006-os terveinek fókuszpontjában az ún. "zöld koncepció" kialakítása, különböző kedvezmények biztosítása - pl. kedvezménykártya és családi hűségprogram akció -, valamint új termékek bevezetése - mint pl. a Motor CASCO - áll. A Groupama hatékonyan csökkentette veszteségét a tavalyi évben: a tervezett 1 milliárd forinthoz képest 500 millió forintra redukálta pénzügyi veszteségét, 2006. végére pedig további 50 százalékos javulást kíván elérni.

 
A Groupama Biztosító Rt. 10 százalékos díjbevétel növekedésre számít idén (a nem kgfb ágazatokban). A vállalat 2006-os terveinek fókuszpontjában az ún. „zöld koncepció” kialakítása, különböző kedvezmények biztosítása – pl. kedvezménykártya és családi hűségprogram akció –, valamint új termékek bevezetése – mint pl. a Motor CASCO – áll. A Groupama hatékonyan csökkentette veszteségét a tavalyi évben: a tervezett 1 milliárd forinthoz képest 500 millió forintra redukálta pénzügyi veszteségét, 2006. végére pedig további 50 százalékos javulást kíván elérni.
A Groupama Csoport konszolidált díjbevétele 2005-ben 10,8 milliárd eurót ért el, mely 6 százalékos növekedést jelentett a tavalyi évben. A pénzügyi növekedés mellett 2006. február 24-én a közgyűlés véglegesen jóváhagyta a biztosítócsoport tőzsdére való bevezetését. A Csoport ezen döntése egy eszköz a további fejlődéshez, hiszen a Groupama célja, hogy az európai biztosítási piac egyik vezető társaságává lépjen elő.
A Groupama Biztosító 2005-ben a tervezett 1 milliárd forint veszteségnél jóval kisebb, 544 millió forint veszteséggel zárt - jelentette be Francois Maresquier, a Groupama Biztosító Rt. vezérigazgatója. A biztosító 2005-ben 10,47 milliárd forint díjbevételt ért el, több mint 4 milliárd forinttal maradva el a 2004. évi 14,6 milliárd forinttól. A díjbevétel a 2004-ben meghirdetett portfolió-tisztítás miatt csökkent, amelynek során a biztosító visszafogta aktivitását a kötelező gépjármű-felelősségbizosítási piacon (jelenleg mintegy 80 ezer kgfb szerződéssel rendelkezik a társaság). A 2004-ben 2,35 milliárd forint veszteséget okozó "kötelező"-re új tarifarendszert vezettek be, az addigi, igen alacsony díjak helyett kockázatarányos díjakat hirdettek meg. A 2004-ben meghirdetett új stratégia következtében megszűnt a veszteségtermelés, a társaság 2006-ban már mínusz 250 millió és nulla közötti eredményt vár. 2005-ben a biztosító bevételeinek túlnyomó része - a 10,47 milliárd forintos díjbevételből 9,27 milliárd forint - a nem életbiztosítási üzletágakból folyt be, s csupán 1,2 milliárd forint származott életbiztosításból. Jelenleg a biztosító közel 160 ezer aktív szerződéssel rendelkezik. A társaság minden üzletágáról elmondható, hogy nem zárta veszteséggel a tavalyi évet. A 2005-ös negatív egyenleg a piacszerzés érdekében megvalósított, nagyfokú beruházásokból adódott. A veszteségek finanszírozását tőkeemeléssel valósítják meg, amelyre mér többször sorkerült az elmúlt évek folyamán. A cég jelenleg 35 irodát üzemeltet, amelyek számát az idei évben nem feltétlenül szeretnék növelni.
 
„A Zöld biztosító”
A Groupama 2006-os ügyfélstratégiájának fő célkitűzése az ügyfélközeliség és a márka további erősítése. A felmérések eredményeit felhasználva és továbbgondolva, a Groupama az egészséges és biztonságos életmód támogatásán keresztül, a „zöld koncepció” kialakításával kíván példaértékűen előtérbe lépni. Ennek keretében valósul meg pl. a Groupama Egészségnapok, a Groupama Mountain Bike Magyar Kupa támogatása, valamint a társasház pályázati projekt is.
A természetes lakókörnyezet kialakításával (pl. parkosítás, falfirka-mentesítés, játszóterek és sporthelyek kialakítása) a Groupama ugyancsak az egészséges életvitelre ösztönöz. A „Groupama a társasházak szebb és jobb környezetéért 2006” pályázat célja a társasházként működő épületek műszaki és esztétikai állapotának javítása, a lakóközösség közvetlen környezetének szépítése és rendezése, olyan helyiség vagy terület kialakítása, amely a lakóközösség tagjainak pihenését szolgálja és a közösségi szabadidős, kulturális rendezvényekre, programokra biztosít teret. (A társasházi projektben minden olyan társasház és lakásszövetkezet részt vehet, amely a pályázat benyújtási határidejének időpontjában teljes körű épületbiztosítással – TÉB – rendelkezik a Groupama Biztosítónál.)
 
Akciók és kedvezmények
A „zöld koncepció” kialakítása mellett megújult és kibővült a Groupama kedvezménykártya szolgáltatásainak köre. A hazai biztosítók között elsőként kínált, és immáron EDC (Euro Discount Club) matricával kiegészült kártya több mint 800 elfogadóhelyen biztosít kedvezményes vásárlási lehetőséget az országban. Kedvezménykártyát a jövőben azok a magánszemély ügyfelek kaphatnak, akik legalább egy – érvényes és folyamatos díjfizetésű – élet-, baleset-, lakás-, kgfb vagy casco biztosítási szerződéssel rendelkeznek a Groupamánál.

További kedvezményt biztosít a Groupama családi hűségakció programja, amely azok számára ajánl előnyös konstrukciót, akik már rendelkeznek a Groupamánál kötött bármilyen folyamatos díjfizetésű egyéni életbiztosítással és ugyancsak a Groupamánál kívánnak casco és/vagy lakásbiztosítást kötni. Ebben az esetben a biztosítási díjból 10 százalék engedmény illeti meg az ügyfelet. Amennyiben a Groupamánál kötött lakás- vagy casco biztosítási szerződéssel rendelkezők életbiztosítást kívánnak kötni, úgy az újonnan kötött, folyamatos díjfizetésű, egyéni életbiztosítás első éves díjából 3 hónapot vállal át a biztosító. (Az akció április 1-től május 31-ig vehető igénybe.)

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem