Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter bejelentette, hogy az élelmiszerek után a háztartási és pipere cikkekre is kiterjesztenék az árréscsökkentést.

Az év eleji magas inflációs adatok miatt átrajzolódhat az állampapír-befektetések hozamversenye. Míg korábban a Prémium Magyar Állampapír (PMÁP) uralta a piacot, most a Fix Magyar Állampapír (FixMÁP) és a Bónusz Magyar Állampapír (BMÁP) tűnik vonzóbb befektetési alternatívána - írja cikkében a Portfolio.
A januári 5,5% és februári 5,6%-os inflációs adatok hatására a Magyar Nemzeti Bank felfelé módosította az idei évre vonatkozó inflációs előrejelzését 4,5-5,1% közötti sávra. Ez jelentősen meghaladja a kormány 3,2%-os várakozását, ami új helyzetet teremt az állampapír-piacon.
A lakossági állampapírok piacán jelenleg négy fő termék verseng a befektetők kegyeiért: a Magyar Állampapír Plusz 5 éves futamidővel és évi 6,25%-os fix hozammal, a Fix Magyar Állampapír 3 éves futamidővel és 6,5%-os fix kamattal, a Prémium Magyar Állampapír inflációkövető kamatozással, valamint a Bónusz Magyar Állampapír, amely a diszkont kincstárjegy-hozamokhoz kötött.
A befektetőknek most két okból is dönteniük kell: egyrészt most zárul le egy jelentős PMÁP-kamatfizetési időszak, másrészt az alacsonyabb 2024-es inflációs várakozások miatt sokan fontolgatják a váltást más állampapírokra. Ezt jelzi, hogy idén már közel 970 milliárd forinttal csökkent a PMÁP-állomány. A jelenlegi piaci környezetben a BMÁP tűnik a legesélyesebbnek a hozamversenyben, különösen ha a diszkont kincstárjegy-hozamok tartósan 6% felett maradnak. A FixMÁP csak akkor lehet versenyképes, ha mind az infláció, mind a DKJ-hozamok mérsékeltek maradnak.
Az új PMÁP-sorozatok alacsony, 0,5 százalékpontos kamatprémiuma miatt csak extrém magas infláció esetén lennének versenyképesek. A korábban vásárolt, magasabb kamatprémiumú PMÁP-ok azonban még vonzóak maradhatnak, ha az infláció ismét emelkedni kezd. A befektetési döntést befolyásolhatja az is, hogy az Államadósság Kezelő Központ bármikor módosíthatja a meglévő konstrukciók feltételeit vagy új termékeket vezethet be a piacra.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


