A részvénypiac forgalma 18,3 milliárd forint volt, a vezető részvények a Magyar Telekom kivételével erősödtek az előző napi záráshoz képest.
Az év eleji magas inflációs adatok miatt átrajzolódhat az állampapír-befektetések hozamversenye. Míg korábban a Prémium Magyar Állampapír (PMÁP) uralta a piacot, most a Fix Magyar Állampapír (FixMÁP) és a Bónusz Magyar Állampapír (BMÁP) tűnik vonzóbb befektetési alternatívána - írja cikkében a Portfolio.
A januári 5,5% és februári 5,6%-os inflációs adatok hatására a Magyar Nemzeti Bank felfelé módosította az idei évre vonatkozó inflációs előrejelzését 4,5-5,1% közötti sávra. Ez jelentősen meghaladja a kormány 3,2%-os várakozását, ami új helyzetet teremt az állampapír-piacon.
A lakossági állampapírok piacán jelenleg négy fő termék verseng a befektetők kegyeiért: a Magyar Állampapír Plusz 5 éves futamidővel és évi 6,25%-os fix hozammal, a Fix Magyar Állampapír 3 éves futamidővel és 6,5%-os fix kamattal, a Prémium Magyar Állampapír inflációkövető kamatozással, valamint a Bónusz Magyar Állampapír, amely a diszkont kincstárjegy-hozamokhoz kötött.
A befektetőknek most két okból is dönteniük kell: egyrészt most zárul le egy jelentős PMÁP-kamatfizetési időszak, másrészt az alacsonyabb 2024-es inflációs várakozások miatt sokan fontolgatják a váltást más állampapírokra. Ezt jelzi, hogy idén már közel 970 milliárd forinttal csökkent a PMÁP-állomány. A jelenlegi piaci környezetben a BMÁP tűnik a legesélyesebbnek a hozamversenyben, különösen ha a diszkont kincstárjegy-hozamok tartósan 6% felett maradnak. A FixMÁP csak akkor lehet versenyképes, ha mind az infláció, mind a DKJ-hozamok mérsékeltek maradnak.
Az új PMÁP-sorozatok alacsony, 0,5 százalékpontos kamatprémiuma miatt csak extrém magas infláció esetén lennének versenyképesek. A korábban vásárolt, magasabb kamatprémiumú PMÁP-ok azonban még vonzóak maradhatnak, ha az infláció ismét emelkedni kezd. A befektetési döntést befolyásolhatja az is, hogy az Államadósság Kezelő Központ bármikor módosíthatja a meglévő konstrukciók feltételeit vagy új termékeket vezethet be a piacra.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








