Az öngondoskodási, tőkepiaci szektorok, illetve a közvetítők egyaránt kétszámjegyű, az inflációt bőven meghaladó forgalomnövekedéssel zártak tavaly.
Csaknem kétszeresére nőtt a nyereménybetétek értékesítése 2016-ban az előző évhez képest, a jelenlegi kamatkörnyezetben ugyanis felértékelődött e megtakarítási forma. Három év alatt 700 millió forintról közel 12 milliárd forintra emelkedett a teljes nyereménybetét-állomány, a betétesek száma mára meghaladja a százezret.
A speciális megtakarítási forma népszerűsége egyértelműen összefüggésbe hozható azzal, hogy a hagyományos, lekötött bankbetétek az utóbbi években egyre kevesebb kamatot fizetnek. Az teszi vonzóvá a Nyereménybetétet, hogy az arra járó 0,7 százalékos
A sorsoláson azok a Nyereménybetétek vesznek részt, amelyek legalább a sorsolást megelőző teljes hónapban (annak első napjától az utolsó napjáig) forgalomban voltak. Szerencsés esetben akár már 10 ezer forint elhelyezett betét egy havi kamatáért cserébe több milliót érő kocsihoz lehet jutni.
Márpedig jelenleg az ügyfelek 60 százaléka kis, 10-20 ezer forintos összegeket tesz a Nyereménybetétbe. A 2011 augusztusában indult nyereménybetétek értékesítése 2014-től ugrott meg. Míg e termékből 2013 végéig 700 millió forintnyi fogyott, addig a kamatok zuhanásával párhuzamosan 2014-ben már 2,6 milliárdra, 2015-ben 6,3 milliárdra, tavaly év végére pedig 11,5 milliárdra nőtt a nyereménybetétben elhelyezett összes megtakarítás.
- mondta Tokodi Gábor, az FHB Bank vezérigazgató-helyettese. Az országszerte több mint 2000 helyen, a Magyar Posta hálózatában és a Takarék Csoporthoz tartozó FHB Bank fiókjaiban kapható nyereménybetétekből 2016 végén 335 ezer darab létezett. Ebből több mint 5 ezret ajándékba kaptak a tulajdonosaik, elsősorban a májusi ballagások, a nyári esküvők és a karácsonyi ünnepek idején. Az idén januári sorsolást is beszámítva eddig 552 nyeremény talált gazdára, közel 185 millió forint értékben. Három ügyfél nyereménybetétjét háromszor is kisorsolták, 18-an pedig kétszer nyertek.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


