Egyre több dolgozó lép új pályára a jobb megélhetés és stabilitás reményében, még ha a váltás komoly kihívásokkal is jár.
Kevesebbet panaszkodunk a bankokra, mint korábban - pontosabban csökkent a pénzügyi felügyelethez benyújtott kérelmek száma - derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedden közzétett statisztikáiból. A Pénzcentrum.hu mutatja a részleteket.
Első hallásra talán meglepően hangzik, de egyre kevesebbet panaszkodunk a bankokra. Az MNB kedden publikált adatai szerint ugyanis az úgynevezett pénzpiaci kérelmek száma a tavalyi év utolsó negyedévében a múlt év azonos időszakához viszonyítva mintegy 17 százalékkal, az előző negyedévéhez képest pedig közel 11 százalékkal csökkent. Az összes fogyasztói panasz közel háromnegyede a pénzpiaci szektorra (azaz leginkább a bankokra) érkezett, a biztosítói szektort érintő kérelmek az összes kérelem ötödét teszik ki. Az év utolsó három hónapjában 772 panasz érkezett a bankokra, 401 pedig a biztosítókra. A pénz- és tőkepiaci kérelmek négyötöde a hitelezéssel volt kapcsolatos, csökkent a devizahitelekkel kapcsolatos panaszok száma, viszont többet kifogásolták az ügyfelek a gépjárműhiteleket.
De mi is az a fogyasztói kérelem?
A hivatalos megfogalmazás szerint a fogyasztói kérelmek azok a jogszabályban meghatározott tartalmi és formai szempontoknak megfelelő kérelmek, amelyeket a felügyeleti hatóság/MNB hatósági fogyasztóvédelmi eljárás keretében vizsgál, és amely révén ellenőrzi, hogy a jogszabályokban meghatározott fogyasztóvédelmi rendelkezéseknek megfelel-e a kérelemmel érintett pénzügyi szervezet tevékenysége. Egyszerűbben fogalmazva: azokat a panaszokat értjük alatta, amelyekkel a fogyasztók/ügyfelek fordultak a hatósághoz, mert úgy gondolták, a bankok, biztosítók nem a törvényeknek megfelelően végezték munkájukat.

Fontos hozzátenni, hogy a megkeresések azok az ügyfélszolgálathoz érkezett beadványok, e-mail-ek, telefonos és személyes érdeklődések, amelyek nem vizsgálhatók hatósági eljárás keretében, valamint amelyek célja általános tájékozódás, illetve információkérés a felügyeleti hatóságtól/MNB-től. (Mint azzal a Pénzentrum.hu többször is foglalkozott, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 2013. október 1-jén megszűnt, feladatait a továbbiakban az MNB látja el.)
Melyik bankra panaszkodtunk a legtöbbet?
Az MNB negyedik negyedéves adatai szerint a "legnagyobb kérelemszámmal érintett hitelintézetek" listáján az OTP Bank szerepel az első helyen (az év utolsó három hónapjában 133 panasz érkezett a hatósághoz az OTP-vel szemben). A lista második helyén az Erste található, 123 panasszal, harmadik a K&H (58 kérelemmel). A leginkább autóhitelezéssel foglalkozó Merkantil - az OTP leánybankja - a negyedik (48 panasszal), őt követi a Raiffeisen (47), ötödik a CIB (38), a hatodik helyen pedig a Budapest Bank szerepel (37 panasszal).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A leggyakrabban elszámolás (382 darab), tájékoztatási hiányosság (196 darab), illetve a jutalék költsége, díjak mértéke miatt fordultak a felügyelethez az ügyfelek. A felügyelet az utolsó negyedévben 44 millió forint bírságot szabott ki.
A biztosítóknál az év utolsó három hónapjában a Groupamára érkezett a legtöbb panasz (42), az Allianz 37-et, a Generali-Providencia 34-et kapott az MNB statisztikái szerint.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








