7,75 százalékra vágta vissza a jegybanki alapkamatot az intézmény Monetáris Tanácsa
Kevesebbet panaszkodunk a bankokra, mint korábban - pontosabban csökkent a pénzügyi felügyelethez benyújtott kérelmek száma - derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedden közzétett statisztikáiból. A Pénzcentrum.hu mutatja a részleteket.
Első hallásra talán meglepően hangzik, de egyre kevesebbet panaszkodunk a bankokra. Az MNB kedden publikált adatai szerint ugyanis az úgynevezett pénzpiaci kérelmek száma a tavalyi év utolsó negyedévében a múlt év azonos időszakához viszonyítva mintegy 17 százalékkal, az előző negyedévéhez képest pedig közel 11 százalékkal csökkent. Az összes fogyasztói panasz közel háromnegyede a pénzpiaci szektorra (azaz leginkább a bankokra) érkezett, a biztosítói szektort érintő kérelmek az összes kérelem ötödét teszik ki. Az év utolsó három hónapjában 772 panasz érkezett a bankokra, 401 pedig a biztosítókra. A pénz- és tőkepiaci kérelmek négyötöde a hitelezéssel volt kapcsolatos, csökkent a devizahitelekkel kapcsolatos panaszok száma, viszont többet kifogásolták az ügyfelek a gépjárműhiteleket.
De mi is az a fogyasztói kérelem?
A hivatalos megfogalmazás szerint a fogyasztói kérelmek azok a jogszabályban meghatározott tartalmi és formai szempontoknak megfelelő kérelmek, amelyeket a felügyeleti hatóság/MNB hatósági fogyasztóvédelmi eljárás keretében vizsgál, és amely révén ellenőrzi, hogy a jogszabályokban meghatározott fogyasztóvédelmi rendelkezéseknek megfelel-e a kérelemmel érintett pénzügyi szervezet tevékenysége. Egyszerűbben fogalmazva: azokat a panaszokat értjük alatta, amelyekkel a fogyasztók/ügyfelek fordultak a hatósághoz, mert úgy gondolták, a bankok, biztosítók nem a törvényeknek megfelelően végezték munkájukat.
Fontos hozzátenni, hogy a megkeresések azok az ügyfélszolgálathoz érkezett beadványok, e-mail-ek, telefonos és személyes érdeklődések, amelyek nem vizsgálhatók hatósági eljárás keretében, valamint amelyek célja általános tájékozódás, illetve információkérés a felügyeleti hatóságtól/MNB-től. (Mint azzal a Pénzentrum.hu többször is foglalkozott, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete 2013. október 1-jén megszűnt, feladatait a továbbiakban az MNB látja el.)
Melyik bankra panaszkodtunk a legtöbbet?
Az MNB negyedik negyedéves adatai szerint a "legnagyobb kérelemszámmal érintett hitelintézetek" listáján az OTP Bank szerepel az első helyen (az év utolsó három hónapjában 133 panasz érkezett a hatósághoz az OTP-vel szemben). A lista második helyén az Erste található, 123 panasszal, harmadik a K&H (58 kérelemmel). A leginkább autóhitelezéssel foglalkozó Merkantil - az OTP leánybankja - a negyedik (48 panasszal), őt követi a Raiffeisen (47), ötödik a CIB (38), a hatodik helyen pedig a Budapest Bank szerepel (37 panasszal).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A leggyakrabban elszámolás (382 darab), tájékoztatási hiányosság (196 darab), illetve a jutalék költsége, díjak mértéke miatt fordultak a felügyelethez az ügyfelek. A felügyelet az utolsó negyedévben 44 millió forint bírságot szabott ki.
A biztosítóknál az év utolsó három hónapjában a Groupamára érkezett a legtöbb panasz (42), az Allianz 37-et, a Generali-Providencia 34-et kapott az MNB statisztikái szerint.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt a tervezet – sokakat érintő változás jöhet a magyar jogosítványoknál
- Drámai változás a magyarországi utakon
- Ennek nem fognak örülni a trópusi üdülőhelyek szerelmesei
- Égi háború: az oroszok életveszélybe sodorták a WizzAir több száz járatának az utasait
- Vigyázat, felülről támadnak itthon a városi ragadozók
- Durván kibillent a Balaton, elöntötte a víz Badacsonyt