Az építőiparban 2025-ben a csökkenő megrendelések mellett a munkaerő megtartása jelentette a legnagyobb kihívást.
Több Balaton-parti étterem bezárt tavaly a szezon közepén, mások ki sem nyitottak a munkaerőhiány miatt. Idén pedig még mindig hatalmas a munkaerőhiány, egy kezdő pincér akár 350 ezret is elkérhet - írja a hvg.hu.
"Tavaly nyögvenyelősen kihúztuk a szezon végéig, de idén már kénytelen voltam a nyár kellős közepén elengedni a konyhát, miután felmondott a szakácsunk. Így most csak italokat szolgálunk fel - meséli a lapnak Bánlaki Balázs, a mindszentkállai Káli-kapocs romkocsma tulajdonosa. Egy kezdő szakács ugyan munkát vállat volna náluk 750 ezer forintért, de azt nem tudják kitermelni - tette hozzá.
A tulajdonos több szakközépiskolával vette fel a kapcsolatot, de még így sem talál munkaerőt. A végzősök közül a legtöbben szinte azonnal külföldön helyezkednek el, míg mások havi 300 ezer forintos nettóért sem hajlandóak végigdolgozni a nyári szezont.
Persze a kereskedőknek sem könnyű:a kizárólag a nyári szezonban nyitva tartó balatonfenyvesi Nyári ABC gazdája például egyetemista gyermekének iskolatársait fogja be nyaranta, s az üzlet fölött beépítette a tetőteret, hogy a nettó 120-130 ezer forintot kereső tucatnyi fiatalt ott altassa.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








