Női motorvonat-vezetőket keres a MÁV és a GYSEV; a jelentkezők jövő januárban kezdhetik meg a 13 hónapos kurzust - áll a két vasúttársaság pénteki közös közleményében.
A magyar vasúttörténet során először állhatnak szolgálatba női motorvonat-vezetők - írják, jelezve egyben, hogy elsősorban a két cég munkatársai közül várnak jelentkezőket.
Megemlítik: a hagyományos mozdonyoknál korábban azért nem volt mód nők alkalmazására, mert a szerelvények össze-, illetve szétkapcsolásához meg kell emelni a súlyos csavarkapcsot.
Bár a munkavédelmi szabályok nem tartalmaznak erre vonatkozó konkrét tiltást, ez a művelet nem kimondottan ajánlott a hölgyek számára. A legutóbbi mozdonyvezető tanfolyamra jelentkező 489 ember közt nem volt egyetlen nő sem - írják a közleményben, megemlítve: a korszerűbb motorvonatoknál - lévén azok központi ütköző- és vonókészülékkel felszereltek - üzemszerű működés közben nincs szükség hasonló fizikai munkára.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







