Egyelőre csak részlegesen gyűrűztek át a magas energiaárak a fogyasztói kosár szélesebb termékköreibe. Míg a fogyasztói árszint 2004 eleje óta az USA-ban 6.8%-kal emelkedett, addig ez a maginflációs körben 3.5%-ot tett ki. Ugyenezen időszak alatt a járműüzemanyagok 73.5%-kal, az energia 45.7%-kal került többe.
Az utóbbi időszakban látványosan emelkedett az infláció az USA-ban. A fogyasztói árindex év/év alapon szeptemberben 4.7%-os drágulást jelzett. Az év elején az inflációs index még 3% körül mozgott. A mutató megugrásáért egyértelműen az energiahordozók drágulása a felelős. A járműüzemanyagok egy év alatt 55%-kal lettek drágábbak.
A maginflációs mutatóban szintén tapasztalható egy emelkedés, itt 2%-nál áll az index. Ez kb. 1%pontnyi növekedés ami jelentős, de így is lényegesen kisebb a teljes indexben mért emelkedésnél.
Ami figyelemre méltó az a fogyasztási kiadások alakulásában mért növekedés csökkenése. Itt természetesen a hurrikánok hatása lehet döntő, de az üzemanyagok, az energia drágulásával kapcsolatban az egyfajta óvatosság is kialakulhat a háztartási költekezésben (a más termékcsoportokra elkölthető szabad jövedelem alacsonyabb). Az elemző házak többsége érdemi lassulásra számít a lakossági keresletben a következő hónapokban.
Összességében látható, hogy az infláció emelkedik, amire a FED a kamatemelésekkel már választ is adott. Feltehetően a 4%-on álló Federal Funds Rate még nem a csúcsa a kamatemelési ciklusnak, hamarosan 4.5% körüli ráta várható. Tartósan magas olajárak mellett nem kerülhető el éles versenykörnyezetben sem az átgyűrűzés. A hatékonyságjavításnak korlátai vannak, a vállalati profitok csak átmenetileg jelenthetnek puffert a szélesebb bázisú árnövekedésben. A magas olajárak egyes feltételezések szerint nem csupán átmeneti problémát okoznak, hanem hosszabb ideig magasak maradnak a kereslet-kínálat alakulásának strukturális sajátosságai miatt. A kereslet drasztikus növekedéséhez a kapacitások nem zárkóztak még fel, ehhez pedig évek kellenek.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről
- Újabb buszbaleset Németországban
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját