Hollandiában és a Távol-Kelet egyes részein vár átlagnál jobb hozamalakulást az egyik leggyakrabban kereskedett holland alap az OBAM. A világ összes részén főleg blue chipekben befektető, az elmúlt 13 évben kiemelkedő teljesítményt hozó Fortis OBAM az idei év tekintetében is optimista.
Rolf Stout, a Fortis OBAM igazgatójának Budapesten tartott prezentációjából kiderült, hogy az alap főleg a pénzügyi papírok teljesítményben bízik. Az alap a pénzügyi szektor erőteljes túlsúlyozásán kívül a benchmarknál (MSCI World Gross Return) magasabb súlyozza a IT szektort, a felülreprezentált távközlés súlya az elmúlt időben csökkent, miközben az alapanyagoké nő. A szektorválasztás kapcsán érdemes megjegyezni, hogy a statisztikák szerint az alap többlethozamának jelentős része származott a megfelelő cégkiválasztásból.
Földrajzi tekintetben a holland alap természetesen erőteljesen túlsúlyozott Hollandiában, s Ázsia Japánon kívüli részein (Thaiföld -, Hong Kong, Kína). Az alap erőteljesen alulsúlyozott Japánban, alulsúlyozott a Hollandián kívüli Európában és az USA-ban.
A 2004-es kilátások területén Stout elmondta, hogy a gazdaság élénkülése tovább folytatódhat, amelyet a vállalati eredmények javulása kísérhet. Jelentős kamatemelésre nem számítanak az idei évben, bár a hosszú távú kamatlábak emelkedhetnek.
A magas energiaárak területén Stout esésre számít ugyanakkor a nyersanyagárak továbbra emelkedhetnek.
Stout Európában erőtlen gazdasági növekedésre számít, miközben Japánban a gazdasági kilátások javultak. Az alap fókuszpontjába került egyéb ázsiai piacokon erőteljes növekedés várható, amely az egész világgazdaságra pozitív. Az alap az USA-ban erőteljes növekedésre számít, a dolláron lévő nyomás ennek hatására enyhülhet. A foglalkoztatottság javulhat, a fogyasztói bizalom lassan nő, miközben a kiskereskedelmi fogalom egyre jobban élénkül. Európával szemben az értékeltségi szintek magasak, de a vállalati eredmények általában meghaladják a várakozásokat.
Szektorszinten az alap két szektorban lát fantáziát. Az alapanyagok terén hiába nő a készletszint Kínába ez még nem ad okot a gyengülésre. A hajózás terén a növekvő ázsiai export, a kapacitáskorlátok és flexibilitás hiánya okozhat felértékelődést.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







