A januári romlás után februárban kissé tovább csökkent a GKI Gazdaságkutató Rt. (www.gki.hu) konjunktúra-indexének szezonális hatásoktól megtisztított értéke. Az EU támogatásával végzett felmérés szerint a fogyasztói várakozások most szinte nem változtak, de 1999 őszén voltak utoljára ilyen pesszimisták. Az üzleti várakozások februári romlása se jelentős, ugyanakkor e szférára 2003 közepe óta összességében az optimizmus erősödése a jellemző. E két ellentétes irányú változás hatására a GKI konjunktúra-indexe egy éve ingadozik.
Az ipari várakozások romlása februárban főleg a következő háromhavi termelési szint pesszimista megítélése miatt történt, de az előző negyedév termeléséről alkotott vélemény is kedvezőtlenebb lett. A rendelésállományt azonban nem ítélték rosszabbnak az ipari vezetők, mint januárban, sőt az exporté még javult is. Az építőiparban is rosszabb a januárinál az elmúlt háromhavi termelés szintjéről alkotott kép, de a rendelésállományé és a várható létszámé kissé kedvezőbb lett. A kereskedelem élénkebbnek érzett rendelései összességében emelték a kereskedelmi bizalmi indexet.
A fogyasztói várakozások - a parlamenti választások által motivált gazdaságpolitikai ciklusnak megfelelően - a 2002. nyár végi csúcs után sokat estek, de 2003 ősze óta nem sokat változtak. A fogyasztók saját pénzügyi helyzetüket februárban a januárinál érezhetően rosszabbnak látták, s a következő 12 hónapban további enyhe romlást vártak. Februárban az előző havinál valamivel magasabb ütemű áremelkedést érzékeltek, ezzel szemben a következő 12 hónapra vonatkozó inflációs várakozásaik kissé mérséklődtek. Emellett a munkanélküliség további enyhe csökkenésére számítottak. A lakosság vásárlási kedve nem változott az előző havihoz képest, de a következő 12 hónapra vonatkozó várakozások kissé pesszimistábbak lettek. Valamelyest emelkedett viszont azok aránya, akik szerint kedvező az alkalom a megtakarításra.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








