A januári romlás után februárban kissé tovább csökkent a GKI Gazdaságkutató Rt. (www.gki.hu) konjunktúra-indexének szezonális hatásoktól megtisztított értéke. Az EU támogatásával végzett felmérés szerint a fogyasztói várakozások most szinte nem változtak, de 1999 őszén voltak utoljára ilyen pesszimisták. Az üzleti várakozások februári romlása se jelentős, ugyanakkor e szférára 2003 közepe óta összességében az optimizmus erősödése a jellemző. E két ellentétes irányú változás hatására a GKI konjunktúra-indexe egy éve ingadozik.
Az ipari várakozások romlása februárban főleg a következő háromhavi termelési szint pesszimista megítélése miatt történt, de az előző negyedév termeléséről alkotott vélemény is kedvezőtlenebb lett. A rendelésállományt azonban nem ítélték rosszabbnak az ipari vezetők, mint januárban, sőt az exporté még javult is. Az építőiparban is rosszabb a januárinál az elmúlt háromhavi termelés szintjéről alkotott kép, de a rendelésállományé és a várható létszámé kissé kedvezőbb lett. A kereskedelem élénkebbnek érzett rendelései összességében emelték a kereskedelmi bizalmi indexet.
A fogyasztói várakozások - a parlamenti választások által motivált gazdaságpolitikai ciklusnak megfelelően - a 2002. nyár végi csúcs után sokat estek, de 2003 ősze óta nem sokat változtak. A fogyasztók saját pénzügyi helyzetüket februárban a januárinál érezhetően rosszabbnak látták, s a következő 12 hónapban további enyhe romlást vártak. Februárban az előző havinál valamivel magasabb ütemű áremelkedést érzékeltek, ezzel szemben a következő 12 hónapra vonatkozó inflációs várakozásaik kissé mérséklődtek. Emellett a munkanélküliség további enyhe csökkenésére számítottak. A lakosság vásárlási kedve nem változott az előző havihoz képest, de a következő 12 hónapra vonatkozó várakozások kissé pesszimistábbak lettek. Valamelyest emelkedett viszont azok aránya, akik szerint kedvező az alkalom a megtakarításra.

Életveszélyes munkahelyek Magyarországon: itt történik a legtöbb baleset, egyre aggasztóbb a helyzet
Tavaly 75 ember halt meg munkahelyi balesetben, ez 20 százalékos növekedés - olvasható a MASZSZ közleményében.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


