A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gazdasági erőfölénnyel való visszaélés gyanúja miatt indított versenyfelügyeleti eljárást az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt. (korábbi nevén Vivendi Telecom Hungary Rt.) ellen.
A GVH Versenytanácsa a 2004. március 11-én megtartott tárgyaláson megállapította az alábbiakat.
Az akció időtartama alatt az Rt. koncessziós területén élő lakossági előfizetők által a 2003. július 19. és 2003. augusztus 31. közötti időszakban hétvégenként és augusztus 20-án kezdeményezett, a primer körzeten belülre irányuló, ún. helyi és helyközi I. típusú hívásokért - azok hosszától függetlenül - egységesen bruttó 45 Ft-ot számított fel. Amennyiben az előfizető nem kívánt élni az akciós feltételekkel, a hétvégi akciós irányokba kezdeményezett hívásai előtt a 1767-es előhívószámot kellett tárcsáznia. Ebben az esetben a hívás díja a normál - az előfizető korábban választott díjcsomagja szerinti - díjszabás alapján került számlázásra.
A Versenytanács megállapította, hogy az Rt. széles körű kampánya ellenére, az előfizetők túlnyomó többsége, korábbi hívásszokásainak megfelelően viselkedve automatikusan nem tárcsázta az előhívószámot, holott nem kívánt élni az akció által kínált átalánydíj lehetőségével, hiszen a beszélgetések tényleges hossza számottevően rövidebb volt annál, amely mellett az előfizetőnek megérte volna az átalánydíj használata. Az Rt. az akció ideje alatt kezdeményezett hívásokért egységesen 45 forintot számlázott ki az előfizetőnek. A 45 forintban megállapított átalánydíj az Rt-nek 18 millió forint többletbevételt eredményezett ahhoz az állapothoz képest, amelyben az előfizetőknek az ezen időszak során lebonyolított hívásaikért a szerződésük szerinti díjcsomag alapján számlázott volna.
A fentiek szerinti ún. "45 forintos nyári akció" a Versenytanács határozata szerint gazdasági erőfölénnyel való visszaélésnek minősül, mert a szolgáltatásért felszámított díjat az Rt. tisztességtelenül állapította meg. Ez által nem csak indokolatlan előnyhöz jutott, de előfizetőit hátrányos feltételek elfogadására is kényszerítette.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Versenytanács a bírság összegének megállapításánál alkalmazta a bírság megállapítása antitröszt ügyekben című, a GVH elnökének és a VT elnökének 2/2003. számú közleményében megfogalmazott azon bírságkiszabási elvet, miszerint ha egy jogsértéssel kapcsolatba hozható gazdasági előny számszerűsíthető, a bírság összegét a jogtalan előny háromszorosában kell meghatározni. (Említett közlemény 22. pont.) Ennek megfelelően az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt-t 55 millió forint bírság megfizetésére kötelezte.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója