Az ügyfelekért folytatott verseny erősödésére, a szolgáltatások minőségének és választékának javulására, árversenyre, valamint fiókintézmények fokozatos megjelenésére számít a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete - hangzott el az intézmény csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Az EU csatlakozás kihívás és lehetőség is egyben. Jóllehet a pénzügyi szektorban nem várhatók jelentős változások, új szereplők megjelenésére számítani kell. A PSZÁF felkészült az EU szabályok szerinti mechanizmus működtetésére, az érkező új szolgáltatók felügyeletére, az EU-n belüli felügyeleti együttműködésére, valamint a felügyeleti szintű szabályalkotásban való részvételre - tájékoztatta a sajtó képviselőit Balogh László a PSZÁF Elemzési, Módszertani és Nemzetközi Igazgatóságának ügyvezető igazgatója.
Az uniós szabályozás szerint bármely pénzintézet, biztosító, befektetési szolgáltató vagy pénzügyi vállalkozás fiókot alapíthat egy másik tagállamban, az anyaország felügyeletének engedélyével. Ezt az "útlevélkérelmet" a nemzeti felügyeletnek három hónapon belül el kell bírálnia, s a szolgáltatás indítására vonatkozó engedélyt továbbítani az érintett ország felügyeleti hatóságának. A fogadó ország felügyeletének két hónapja van arra, hogy tájékoztassa az adott céget a tagországban érvényes, úgynevezett közjó-előírásokról (fogyasztóvédelmi, pénzmosási, stb.). A cég ezután kezdheti meg tevékenységét. Határon átnyúló szolgáltatás esetén a határidő jóval rövidebb. A nemzeti felügyelet a bejelentést követő egy hónapon belül köteles továbbítani az engedélykérelmet. Az ilyen (cross-border) szolgáltatásokat mindig az anyaország felügyelete ellenőrzi, a tagállam csak fogyasztóvédelmi és egyéb közjót szolgáló előírás megsértése esetén léphet fel, s csak különleges helyzetekben van joga a fiókkal szemben közvetlenül eljárni.
Határon átnyúló szolgáltatásokhoz kapcsolódó fogyasztói viták rendezése kapcsán a PSZÁF-nak csak az illetékes anyaországi felügyelethez történő panasz továbbítására van lehetősége. A PSZÁF az EU csatlakozás folyamatában az ügyfelek érdekének védelmét, az információs egyensúlyt és a közbizalom fenntartását képviseli és érvényesíti - foglalta össze az intézmény fogyasztóvédelmi feladatait Varga István a Fogyasztóvédelmi Főosztály vezetője.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








