A KSH tájékoztatása szerint 2004. februárban az egyhavi átlagos fogyasztói áremelkedés 1.2% volt, 2003. februárjához viszonyítva 7.1%-kal növekedtek az árak, a szezonális hatásoktól megtisztított maginfláció pedig 6.1%-os volt. Az elemzői konszenzus 7.3%-os éves inflációt valószínűsített, azonnali piaci reakcióként a forint árfolyama tovább erősödött a bankközi devizapiacon.
Az egyhavi áremelkedés valamivel több mint egyharmadát az áfa és jövedéki adóváltozások okozták.
Az előző hónaphoz viszonyított árszínvonalat a háztartási energia drágulása 0.6%-kal, a szolgáltatásoké 0.4%-kal, az élelmiszereké 0.25%-kal, a szeszes italoké, dohányáruké 0.1%-kal emelte, míg a ruházkodási cikkeknél bekövetkezett árcsökkenés 0.1%-kal, a tartós fogyasztási cikkeké 0.01%-kal mérsékelte.
1 hónap alatt - 2004. januárhoz viszonyítva - az élelmiszerek árai átlagosan 1.1%-kal emelkedtek. Az átlagot meghaladó mértékben növekedett a liszt, dara (5%), a kenyér (4.1%), a péksütemények (4.0%) és a sertéshús (2.6%) ára. Kismértékű árcsökkenés következett be a tojás (4.8%), a sertészsiradék (2.8%) és a sajt (1.4%) esetében. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai átlagosan szintén 1.1%-kal növekedtek.
2004. februárban - hasonlóan az előző évek tendenciájához - a szezonvégi akciók következtében a ruházkodási termékek árai csökkentek. A tartós fogyasztási cikkek körében szintén árcsökkenés figyelhető meg az előző hónaphoz képest. A szeszesitalok, dohányáruk és a szolgáltatások árai átlag feletti mértékben drágultak. A szolgáltatások közül a csatornadíj 9.2%-kal, a társasházi közös költség 3.9%-kal, a szemétszállítás díja 3.8%-kal, a vízdíj 3.3%-kal nőtt. Szintén átlag feletti, 7.3%-os drágulás történt a háztartási energia főcsoport esetében. Ezen belül az elektromos energia ára 11.6%-kal, a vezetékes gázé pedig 11.5%-kal emelkedett.
12 hónap alatt, 2003. februárhoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 5.9%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentős szóródás figyelhető meg: a liszt, dara 34, a kenyér és a péksütemény 16, a cukrászáru, fagylalt 15, az eszpresszókávé 14, a tojás 12, a munkahelyi és az iskolai étkezés 11 százalékkal drágult. Csökkent viszont az elmúlt 12 hónap alatt a sertészsiradék (9%) és a szalonna (3%) ára.
A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 0,6%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint 2003. februárban. A ruházkodási és az egyéb cikkek, üzemanyagok 12 hónap alatt az átlagosnál kisebb mértékben drágultak, ez utóbbin belül a gyógyszerek, gyógyáruk térítési díjai átlagosan 19%-kal növekedtek. A szolgáltatások átlag feletti, 7.8%-os áremelkedésén belül a csatornadíj 20, a társasházi közös költség és a helyi tömegközlekedés 16-16, a szemétszállítás 15, az oktatási szolgáltatás 14, a testápolási szolgáltatások és a kábeltelevízió-előfizetés egyaránt 12 százalékkal drágult.
A szeszes italok, dohányáruk és a háztartási energia árnövekedése szintén magasabb volt az átlagosnál. Az elektromos energia 32, a vezetékes gáz 19, a dohányáruk 14, a távfűtés pedig 12 százalékkal került többe, mint 2003. februárban.
2004. februárban a magyar harmonizált fogyasztóiár-index az előző hónaphoz 101,1%, előző év februárhoz viszonyítva pedig 107,0% volt.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
-
A nyugdíjra készülve ennyi adó-visszatérítést lehet igényelni
Arra keressük a választ, hogy olvasóink az állami nyugdíjat milyen egyéb megtakarításokkal tervezik kiegészíteni.
-
Sokan meg fognak lepődni, amikor nyugdíjas korba kerülnek
Az állami nyugdíjat milyen megtakarításokkal egészíti ki, hogy ugyanazt az életszínvonalat fenn tudja tartani, mint az aktív éveiben?
-
100 milliós támogatás a Lidltől a Heim Pál Gyermekkórháznak (x)
A vállalati stratégia része a társadalmi felelősségvállalás.
-
Stabil hozam és biztonság a befektetőknek (x)
A műtárgypiac egyre népszerűbb a befektetők körében, mivel stabil értéknövekedést és pénzügyi biztonságot kínál a gazdasági bizonytalanságokkal szemben.