Három jelentős önkötésnek lehettünk tanúi röviddel ezelőtt a MOL piacán. A három tranzakció keretében összességében 5.5 mrd Ft értékű papír fordult meg.
Üzletkötőktől származó információink szerint mindhárom önkötés mögött az ÁÉB állt. Az önkötések mögött feltehetően a piacon kívül előre leegyeztetett tranzakciók lebonyolítása állt.
Közismert, hogy az ÁÉB komoly érdeklődést mutat a MOL, mint potenciális befektetés iránt. A bank 2 millió részvényre adott be jegyzést (közel 2% a MOL jegyzett tőkéjében) az ÁPV nyilvános értékesítése során, amit az ÁPV nem fogadott el az ÁÉB spekulatív jellegű, rövid távú befektetései miatt (árstabilitás veszélyeztetése).
Mielőtt a fentiekből azt a következtetést vonnánk le, hogy az ÁÉB agresszívan vásárol és a piacon próbálja megszerezni a meg nem kapott 2 m db részvényt, szükséges kiemelnünk, hogy - szintén üzletkötői információink szerint - a bank az elmúlt napokban az eladói oldalon állt. Az is igaz ugyanakkor, hogy minden bizonnyal az ÁÉB nem fog beállni saját brókercégén keresztül a vevői oldalra... Érdemes ilyenkor közvetítőt igénybe venni...
A nagy kötések után megindult a piaci szereplők fantáziája, a MOL árfolyama percek alatt 7,000 Ft-ra emelkedett. Természetesen nagy lehet pillanatnyilag a napon belül kereskedők aránya is a MOL-ban.
A fő kérdés jelenleg megítélésünk szerint, hogy a MOL tartósan át tudja-e törni a 7,000 Ft-os szintet. Ha igen, akkor nem zárjuk ki, hogy az OTP-hez hasonló "klasszikus kitörés" következik be, s a részvény határozott emelkedést mutat majd 7,000 felett. Ennek eldöntése azonban pillanatnyilag még korai lenne. Ismét csak a jóslás határain lehetne mozogni.
A MOL árfolyam megítélésekor érdemesnek tartjuk kiemelni, hogy az OTP és a Matáv jelentős emelkedést ért el az elmúlt napokban, míg a Richter egy határozott pozitív korrekciót mutatott. A MOL kissé lemaradva most zárkózik fel.
Az olajpapír árfolyama a zártkörű értékesítés megkezdésekor 6,940 Ft-on állt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.










