A színlelt szerződésekkel kapcsolatos, a munkaügyi miniszter által 2003 nyarán meghirdetett és a munkaügyi központok révén 2003-ban következetesen alkalmazott munkajogi amnesztia 2004. január 1-jétől kiegészült egy adójogi természetű mentességgel is - vélik a PricewaterhouseCoopers szakértői.
Amennyiben az adóhatóság ellenőrzést végez egy adóalanynál, és megállapítja, hogy az adóalany színlelt szerződés alapján foglalkoztatott egy munkavállalót, úgy az adóhatóság - az eddigiekkel egyezően - visszamenőlegesen adó- és társadalombiztosítási kötelezettséget állapíthat meg az adózó terhére. A mentesség abban áll, hogy a jövőben ugyan meghozza az adóhatóság a marasztaló határozatot, ezt azonban nem hajtja végre abban az esetben, ha az ellenőrzés időpontjára a foglalkoztató már átalakította a színlelt jogviszonyt, és a jogszabályoknak megfelelően létrejött szerződés alapján a munkavállalót 2004. június 30-ig a társadalombiztosítási szerv nyilvántartásba vette.
A marasztaló adóhatározat végrehajtásának mellőzéséhez szükséges továbbá, hogy a foglalkoztató a színlelt szerződés megszüntetéséről, illetve a foglalkoztatott társadalombiztosítási nyilvántartásba vételéről 2004. július 30-ig az illetékes adóhatóságot is értesítse. A jogviszony átalakítási kötelezettséget nem kell alkalmazni abban az esetben, ha az utólagos adó megállapítás alapjául szolgáló színlelt jogviszony 2004. június 30-ig megszűnt, hiszen ekkor a már megszüntetett vállalkozási, megbízási szerződéseket a felek visszamenőleges hatállyal nem tudják átalakítani. A mentesség érdekében azonban a munkáltató a már megszüntetett jogviszonyok színlelt természetéről is köteles értesíteni az ellenőrzést végző adóhatóságot, hiszen az adóhatóság az elévülési időn belül a már megszüntetett szerződéseket is vizsgálhatja, és ezen szerződésekkel kapcsolatosan is hozhat marasztaló határozatot.
Az adó-amnesztiát biztosító szabály nem vonatkozik azokra a színlelt foglalkoztatási jogviszonyokra, melyeket 2004. január 1-ét követően létesítettek a felek. Mindazonáltal a hivatkozott norma kizárólag az adóhatóság által alkalmazható következményekre terjed ki. Az adó-amnesztia nem érinti a színlelt szerződések kapcsán indult munkaügyi jogvitákat, illetve a munkaügyi hivatalok ellenőrzéseit, vagyis az eljáró hatóságok és bíróságok a jogviszonyokat továbbra is átminősíthetik, és alkalmazhatják a jogszabályban meghatározott következményeket.
Azon társaságoknál, amelyeknél 2004. június 30-ig nem történik meg a jogviszonyok átalakítása, illetve 2004. július 30-ig a bejelentés megtétele, 2004. második félévében fokozott ellenőrzésekre lehet számítani. Mivel ebben az évben az EVA alá tartozó adóalanyok szintén fokozott ellenőrzésekre számíthatnak, és a színlelt szerződések alapján foglalkoztatott vállalkozók jelentős hányada tartozik az EVA-körbe, ezért a színlelt szerződések felderítése, illetve a marasztaló határozatok jelentős része is az EVA-s ellenőrzésekhez kapcsolódhat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


