Az adóemelések ellen, ugyanakkor a költségvetési hiány csökkentése mellett szállt síkra Alan Greenspan a FED elnöke. Greenspan szerint a deficit mérséklését nem az adók növelésével, hanem elsősorban a szociális illetve egészségügyi kiadások csökkentésével kell elérni.
Greenspan véleménynyilvánítását erős kritika érte a demokrata elnökjelöltek részéről. John Kerry, a demokraták éllovasa szerint a gazdagok számára kedvező adócsökkentéseket vissza kellene venni, és a deficitet nem a szociális kiadások megnyirbálásán keresztül kell elérni. Kerry kijelentette, hogy az ő elnöksége alatt a Greenspan által javasolt lépések nem valósulnának meg.
Az adócsökkentési lépések egybevágnak Greenspan javaslataival, ugyanakkor Bush a választási kampány miatt igyekezett elhatárolódni az olyan kijelentésektől, melyek a szociális kiadások esetleges csökkentését helyezik kilátásba.
Greenspan az adóemelések veszélyét a gazdasági növekedés ütemének csökkenésében látja. A lassuló növekedés kevesebb adóztatható jövedelmet is jelent. Emiatt a deficit csökkentését nem az elvonások növelésével, inkább a kiadások csökkentésével kell megvalósítani. Greenspan hozzátette, hogy a szociális segélyek indexálását nem a fogyasztói árindexhez kellene kapcsolni, hanem az ún. lánc típusú fogyasztói árindexhez, mely jobban figyelembe veszi a drágább termékek miatt fellépő helyettesítési hatást (tehát alacsonyabb annál).
Greenspan szerint a gazdaságban már nincs deflációs veszély, ugyanakkor a gyors termelékenységnövekedés a kihasználatlan kapacitások mellett továbbra is alacsonyan tartja az inflációt. Greenspan az árstabilitást valahol 0.5 és 1% között definiálja, ugyanakkor azt nem említette, hogy melyik árindex szerint.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








