Eredményes évet zárt 2003-ban a Raiffeisen Bank, a társaság az adózás utáni eredményét 28%-kal növelve 13.1 milliárd forintos profitot termelt. A mérlegfőösszeg 54%-kal 830 milliárd forintra nőtt. A bank ugyan az Erste-Postbank fúzió révén elvesztette 5. helyét a magyar bankok rangsorában, azonban Felcsuti Péter vezérigazgató bízik abban, hogy a pozíciót hamarosan visszaszerzi.
A bank növekedését most első alkalommal nem az eszköz, hanem a forrásoldal eredményezte, az ügyfélbetétek 68%-kal nőttek. A bank lakossági expanziója jegyében a következő 3 évben 70 új fiókot kíván nyitni.
A leánycégek teljesítményét illetően Felcsuti Péter kiemelte, hogy az RSI veszteséges volt 2003-ban, amely következében a bank vezetése az integráció mellett döntött. Az integráció 2004 őszén zárul várhatóan.
A lízingcég növekedése igen magas volt, azonban főleg a használtautó üzletág miatt jelentős céltartalékképzésre kényszerült. A lízingcég eredménye 89%-kal 775 millió forintra nőtt. Felcsuti Péter szerint 2004-ben megindulhat a lízingpiac tisztulása és a bankok visszafoghatják az expanziót.
Felcsuti Péter kiemelten szólt az ingatlan területről, ahol mind az ingatlanalap, mind az ingatlancég jó teljesítmény nyújtott.
2004-re a Raiffeisen a maguk számára kevésbé kedvezőtlen környezettel számol. A Raiffeisen a lakossági hitelkereslet csökkenésére számít, amelyet már most érez. Felcsuti Péter aggodalmát fejezte ki, miszerint nem tudják, hogy a magas kamatszint befolyásolja-e a vállalati hitelkeresletet.
A gazdaság állapotában az időben javulás következett be. A Raiffeisen volatilis forinttal számol, ugyanakkor komoly pozitívum, hogy a reálgazdaság egészségesen bővül. A bank az első félévben nem számol kamatcsökkentéssel.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Felcsuti szerint, amennyiben a Draskovics csomag megvalósul és a folyamatok jól alakulnak, akkor a forintpiaci várakozások javulhatnak, s előbb nyílna lehetősége a jegybanknak a kamatcsökkentésre.
2004-ben 21%-os növekedésre számít a bank a mérlegfőössszeg területén (1000 mrd forint)
Az ügyfélhitelek terén 20, az ügyfélbetétek terén 23%-os növekedésre számít a bank. Az eredmény 18-20%-kal 15.5 milliárd forintra nőhet. Idén a bank 20 fiókot tervez nyitni.
A költség/bevétel arány 51% (amortizációt tartalmaz az adat),amellyel a Raiffeisen 3. legjobb a jelentős bankok között.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








