32 °C Budapest

Túl a 100 milliárd forintos árbevételen - Electrolux

Pénzcentrum
2004. február 20. 08:19

Az Electrolux Csoporton belül a kelet-európai régió mind piaci, mind termelési szempontból stratégiai szerepet élvez. Megmutatkozik ez az Electrolux Lehel Kft. 2003-as teljesítményében is. Az Electrolux Csoport egyik legfontosabb európai gyártóbázisa Jászberényben található.

Az AB Electrolux Igazgatótanácsa a 2003. július 16-i ülésén jóváhagyott egy közel 65 millió eurós befektetést egy új, alul fagyasztós kombinált hűtőszekrényt gyártó üzem létrehozására Nyíregyházán. Az új gyártókapacitás bővíti a Csoport Jászberényben található ipari bázisát, ahol a vállalat már most mintegy 4 millió terméket (hűtőkészüléket, fagyasztóládát, porszívót) gyárt évente.

Az új gyárral Magyarország lesz az Electrolux legnagyobb hűtőkészülék és fagyasztóláda gyártó bázisa Európában.
"Már ma is közel 4 millió terméket gyártunk itthon, de ennek az új beruházásnak köszönhetően 2005-től a világ vezető készülékgyártójának minden tizedik termékét hazánkban készítik." - nyilatkozta a beruházás kapcsán Takács János, az Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója.

Az Electrolux Lehel Kft. ma Magyarország egyik legnagyobb ipari vállalata, és meghatározó szerepe van az ország ipari exportjában.

Az Electrolux Lehel Kft. tavalyi árbevétele meghaladta a 113 milliárd forintot, amely az előző évhez képest 17 százalékos növekedés. A vállalat összesen 4,3 millió terméket értékesített exportra, valamint belföldre, miközben tovább javult a jövedelmezősége. Beruházásokra 2003-ban 3 milliárd forintot fordított a cég, míg 2004-ben az új nyíregyházi beruházásnak köszönhetően ez az érték 12,9 milliárd forint lesz.

Az Electrolux Lehel Kft. az Észak Alföldi Régió legnagyobb munkaadójaként tavaly több mint 3600 főt (statisztikai átlaglétszám) foglalkoztatott.

A belföldi értékesítés a 2002-es rekordév után újabb nagyon sikeres évet zárt 2003-ban. Köszönhető ez nem utolsósorban annak a piaci körülménynek, hogy a kereslet tovább emelkedett - 10 százalékkal a háztartási készülékek iránt. Nem tette viszont könnyűvé az értékesítést, hogy tovább erősödött az árverseny, az átlagárak szinte minden termékkategóriában csökkentek, és a kereskedelem koncentrációja, mint trend folytatódni látszik.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste  Banknál 6,67%,  a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az Electrolux Csoport három márkanevével (AEG, Electrolux és Zanussi) továbbra is piacvezető belföldön mindkét számára kiemelt termékcsoportban, mind a nagyháztartási készülékek, mind a porszívók piacán.

Az értékesített termékek mennyisége megközelítette az 550.000 darabot, ami nem kevesebb, mint 1500 készülék eladását jelenti az év minden egyes napján. "Ez nagyon komoly mennyiség, amelyet csak hatékony logisztikai háttérrel, pontos, megbízható gyártástervezéssel, vevőszolgálati háttérrel és nem utolsósorban együttműködő, a hozzánk hasonlóan szakmailag jó felkészült kereskedelmi partnerekkel lehet lekezelni" - mondja Rohrböck András, a belföldi részleg igazgatója.

Az árbevétel és a volumennövekedés 10 százalékkal haladta meg az előző évit. A teljes portfolión belül kiemelkedő mennyiségi növekedést sikerült elérni a szabadonálló tűzhelyek (26 százalék), a beépíthető készülékek (22 százalék), a kisháztartási készülékek (36 százalék), és a kombinált hűtőszekrények (21 százalék) esetén.

"Stratégiai szempontból talán ezeknél a számoknál is jelentősebb, hogy az Electrolux néven értékesített termékek eladása 73 százalékkal nőtt a 2002-es adatokhoz képest, míg az AEG márka értékesítése 10 százalékkal haladta meg az előző évet. Ez teljesen összhangban van a csoport globális stratégiájával, mely az Electrolux márkát helyezi fókuszba, s kiemelt növekedést vár a kelet-európai régiótól" - kommentálta a számokat Rohrböck András.
A 2004-es év legfőbb célkitűzése, hogy a már meglévő pozíciónkat tovább erősítsük, az AEG és Electrolux márkákat még szélesebb körben tegyük ismertté, és még jobban koncentráljunk olyan termékcsoportokra, mint például a szárítógépek és mosogatógépek, melyeken a növekedés átlagon felüli lehet.

HR BLOGGER
coachco  |  2022.08.15 15:19
Amikor 1986-ban a diplomamunkámat egy olasz témából írtam, még fogalmam sem volt róla, milyen csodál...
perfekt  |  2022.08.15 08:41
A 34/2021 ITM rendelet értelmében a jövőben csak azok a szakemberek végezhetnek égéstermék-elvezető...
hrdoktor  |  2022.08.15 04:15
A várandósság miatt megnehezülhet a nők számára a munkahelyi helytállás. Milyen jogaik vannak, hogya...
vezetoi-coaching  |  2022.08.09 19:23
A spirál dinamika egy világszellem magyarázat a sok közül. Ragadós, ha egyszer megismered - hasonlóa...
laskainelli  |  2022.08.09 14:07
Gyakran akkor érkeznek hozzám a párok, amikor már van valakinek külső kapcsolata, vagy legalábbis eg...
Semmit nem ér csak az ötlet: sok magyar így rontja el az esélyeit arra, hogy a saját főnöke lehessen

Sokakat vonz az, hogy a saját főnöke legyen, ráadásul többen éreztük már úgy, hogy olyan ötlettel rukkoltunk elő, ami tényleg felpörgetné a piacot.

Alapvető hibákon úszik el a magyarok pénze: erre figyelj, ha nem akarsz legatyásodni

A mostani gazdasági helyzetbe szinte bármit megtennénk, hogy spóroljunk, azonban sokan tapasztalhatják azt, hogy hiába igyekeznek, még így is elfolyik a pénz a bankszámlájukról.

Ilyet még nem láttál: így adnák ki a magyar gyerekek kedvenc könyvét újra

Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.

Sok magyar nem is tud erről az egyszerű trükkről: milliókat bukhatnak, ha nem figyelnek oda

A vállalkozásunk sikere rengeteg dolgon múlhat, nem elég az ötlet, bizony kemény munkát kell fektetni a sikerbe.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 16. kedd
Ábrahám
33. hét
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Októberben jön a magyar pénzügyi szakma nagy találkozója.
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Válság kontra klímacélok? Lesz miről beszélni az Energy Investment Forum-on!
Private Health Forum 2022
A hazai magánegészségügy legkiemelkedőbb konferenciája.
EZT OLVASTAD MÁR?