14 °C Budapest

Túl a 100 milliárd forintos árbevételen - Electrolux

Pénzcentrum
2004. február 20. 08:19

Az Electrolux Csoporton belül a kelet-európai régió mind piaci, mind termelési szempontból stratégiai szerepet élvez. Megmutatkozik ez az Electrolux Lehel Kft. 2003-as teljesítményében is. Az Electrolux Csoport egyik legfontosabb európai gyártóbázisa Jászberényben található.

Az AB Electrolux Igazgatótanácsa a 2003. július 16-i ülésén jóváhagyott egy közel 65 millió eurós befektetést egy új, alul fagyasztós kombinált hűtőszekrényt gyártó üzem létrehozására Nyíregyházán. Az új gyártókapacitás bővíti a Csoport Jászberényben található ipari bázisát, ahol a vállalat már most mintegy 4 millió terméket (hűtőkészüléket, fagyasztóládát, porszívót) gyárt évente.

Az új gyárral Magyarország lesz az Electrolux legnagyobb hűtőkészülék és fagyasztóláda gyártó bázisa Európában.
"Már ma is közel 4 millió terméket gyártunk itthon, de ennek az új beruházásnak köszönhetően 2005-től a világ vezető készülékgyártójának minden tizedik termékét hazánkban készítik." - nyilatkozta a beruházás kapcsán Takács János, az Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója.

Az Electrolux Lehel Kft. ma Magyarország egyik legnagyobb ipari vállalata, és meghatározó szerepe van az ország ipari exportjában.

Az Electrolux Lehel Kft. tavalyi árbevétele meghaladta a 113 milliárd forintot, amely az előző évhez képest 17 százalékos növekedés. A vállalat összesen 4,3 millió terméket értékesített exportra, valamint belföldre, miközben tovább javult a jövedelmezősége. Beruházásokra 2003-ban 3 milliárd forintot fordított a cég, míg 2004-ben az új nyíregyházi beruházásnak köszönhetően ez az érték 12,9 milliárd forint lesz.

Az Electrolux Lehel Kft. az Észak Alföldi Régió legnagyobb munkaadójaként tavaly több mint 3600 főt (statisztikai átlaglétszám) foglalkoztatott.

A belföldi értékesítés a 2002-es rekordév után újabb nagyon sikeres évet zárt 2003-ban. Köszönhető ez nem utolsósorban annak a piaci körülménynek, hogy a kereslet tovább emelkedett - 10 százalékkal a háztartási készülékek iránt. Nem tette viszont könnyűvé az értékesítést, hogy tovább erősödött az árverseny, az átlagárak szinte minden termékkategóriában csökkentek, és a kereskedelem koncentrációja, mint trend folytatódni látszik.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az Electrolux Csoport három márkanevével (AEG, Electrolux és Zanussi) továbbra is piacvezető belföldön mindkét számára kiemelt termékcsoportban, mind a nagyháztartási készülékek, mind a porszívók piacán.

Az értékesített termékek mennyisége megközelítette az 550.000 darabot, ami nem kevesebb, mint 1500 készülék eladását jelenti az év minden egyes napján. "Ez nagyon komoly mennyiség, amelyet csak hatékony logisztikai háttérrel, pontos, megbízható gyártástervezéssel, vevőszolgálati háttérrel és nem utolsósorban együttműködő, a hozzánk hasonlóan szakmailag jó felkészült kereskedelmi partnerekkel lehet lekezelni" - mondja Rohrböck András, a belföldi részleg igazgatója.

Az árbevétel és a volumennövekedés 10 százalékkal haladta meg az előző évit. A teljes portfolión belül kiemelkedő mennyiségi növekedést sikerült elérni a szabadonálló tűzhelyek (26 százalék), a beépíthető készülékek (22 százalék), a kisháztartási készülékek (36 százalék), és a kombinált hűtőszekrények (21 százalék) esetén.

"Stratégiai szempontból talán ezeknél a számoknál is jelentősebb, hogy az Electrolux néven értékesített termékek eladása 73 százalékkal nőtt a 2002-es adatokhoz képest, míg az AEG márka értékesítése 10 százalékkal haladta meg az előző évet. Ez teljesen összhangban van a csoport globális stratégiájával, mely az Electrolux márkát helyezi fókuszba, s kiemelt növekedést vár a kelet-európai régiótól" - kommentálta a számokat Rohrböck András.
A 2004-es év legfőbb célkitűzése, hogy a már meglévő pozíciónkat tovább erősítsük, az AEG és Electrolux márkákat még szélesebb körben tegyük ismertté, és még jobban koncentráljunk olyan termékcsoportokra, mint például a szárítógépek és mosogatógépek, melyeken a növekedés átlagon felüli lehet.

HR BLOGGER
hrdoktor  |  2024.04.18 06:25
Hazánkban körülbelül 3,5 millió ember küzd visszérbetegséggel, ami kezeletlenül lábszárfekélyhez, ak...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
perfekt  |  2024.04.10 14:41
Az utazási költségtérítési támogatásról a Kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi L...
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem