Az International Data Corp. (IDC) legfrissebb piackutatási adatai szerint a digitális fényképezők amerikai piaca immár elérte a 7.5 millió darabos méretet, éves összehasonlításban 85%-os százalékos növekedést produkálva a negyedik negyedévben.
A növekedés dinamikája kimagasló, ha összevetjük a 2003-as esztendő egészére vonatkozó, "mindössze" 29%-os bővüléssel, mely már magában is megtévesztő lehet, ugyanis ez a becslés nem számolt például a Wal-Mart lánc értékesítéseivel (az NPD Group adata).
Amerikán túllépve, a globális forgalom volumene az elmúlt év során elérte az 50 milliós szintet, mely 64%-os növekedést jelent, idénre pedig 60 milliónál is több digitális fényképező eladására számítanak a szakértők. A tavalyi évig ezen piac reprezentánsainak meg kellett elégedniük a másodhegedűs szereppel, az elmúlt évben azonban már meghaladták a digitális eladások a hagyományos fényképezőgépekét.
A gyártókat tekintve a nálunk kevésbé népszerű Kodak tudta legnagyobb ütemben, 8%-kal növelni piaci részesedését az Egyesült Államokban, amivel feljött a Sony mögé a második helyre. A Canon szelete 4%-kal terebélyesedett, mely a harmadik helyet biztosította a társaság számára. Az Olympus a másodikról a negyedik helyre esett vissza.
A Canon főként annak köszönheti sikerét, hogy a fogyasztók által legjobban kedvelt, nem túl bonyolult gépekre összpontosított elsősorban. Ilyen például a 3.2 megapixeles Powershot A70, illetve ennek kisebb változata a 2 megapixeles A60. A vállalat felismerte, hogy az átlag vásárlók igényeit messzemenően kielégíti a 3 megapixel körüli felbontás, ugyanis ezekből a képekből már "normál" fényképméretnél nagyobb méretben is megfelelő minőségű papírképek nyomtathatók. Mindennek és annak tudatában, hogy a digitális fényképezőgépek korántsem találhatók még meg minden háztartásban, a Canon rendkívül jól választotta meg stratégiáját, melynek keretében a tömeges keresletet kívánja elsősorban kielégíteni.
A digitális technika úttörője, az Olympus azzal magyarázta 4%-os visszaesését, hogy minőségi problémák miatt el kellett halasztania egy komplett termékcsalád bevezetését.
A Kodak váratlan előretörése szintén a fogyasztóorientációnak köszönhető, az EasyShare rendszer ugyanis jelentősen megkönnyíti a fotók átvitelét és kinyomtatását.
Magyar szemmel meglepő, hogy a Hewlett-Packard termékei sehol sincsenek a versenytársakhoz képest (8%-os részesedéssel a 6. helyen állnak az USA piacán), míg nálunk az eladási listák első szekciójában találhatók. Nem szabad persze figyelmen kívül hagyni a Sulinet program torzító hatását: az akció keretében értékesített termékek jelentős hányadát a HP gyártmányai teszik ki, nem kis részben a digitális fényképezőknek köszönhetően.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Több, mint a kötelező: akár féláron is megvehetjük ezeket a termékeket
Az áruházlánc az akcióköteles termékkategóriákból egy-egy terméket akár 20-50% közötti kedvezménnyel kínál.
- Kétszeres olimpiai bajnokot szerződtethet az FTC
- Megvan az elhunyt fideszes honatya utóda
- Pokolian megerősödhet a Vasas férfi pólócsapata
- Pálinkával búcsúztatták a Székelyföldről hazainduló III. Károlyt
- "35-70 település" - Az ukrán elnök tudott róla, hogy 2022-ben aláaknázták a gátat
- Gát - Az ENSZ "majdnem kimondja", hogy mi történt, az EU konkrét
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


