Robbant a digitális fényképezőgépek piaca

Pénzcentrum
2004. február 18. 11:15

Az International Data Corp. (IDC) legfrissebb piackutatási adatai szerint a digitális fényképezők amerikai piaca immár elérte a 7.5 millió darabos méretet, éves összehasonlításban 85%-os százalékos növekedést produkálva a negyedik negyedévben.


A növekedés dinamikája kimagasló, ha összevetjük a 2003-as esztendő egészére vonatkozó, "mindössze" 29%-os bővüléssel, mely már magában is megtévesztő lehet, ugyanis ez a becslés nem számolt például a Wal-Mart lánc értékesítéseivel (az NPD Group adata).

Amerikán túllépve, a globális forgalom volumene az elmúlt év során elérte az 50 milliós szintet, mely 64%-os növekedést jelent, idénre pedig 60 milliónál is több digitális fényképező eladására számítanak a szakértők. A tavalyi évig ezen piac reprezentánsainak meg kellett elégedniük a másodhegedűs szereppel, az elmúlt évben azonban már meghaladták a digitális eladások a hagyományos fényképezőgépekét.

A gyártókat tekintve a nálunk kevésbé népszerű Kodak tudta legnagyobb ütemben, 8%-kal növelni piaci részesedését az Egyesült Államokban, amivel feljött a Sony mögé a második helyre. A Canon szelete 4%-kal terebélyesedett, mely a harmadik helyet biztosította a társaság számára. Az Olympus a másodikról a negyedik helyre esett vissza.



A Canon főként annak köszönheti sikerét, hogy a fogyasztók által legjobban kedvelt, nem túl bonyolult gépekre összpontosított elsősorban. Ilyen például a 3.2 megapixeles Powershot A70, illetve ennek kisebb változata a 2 megapixeles A60. A vállalat felismerte, hogy az átlag vásárlók igényeit messzemenően kielégíti a 3 megapixel körüli felbontás, ugyanis ezekből a képekből már "normál" fényképméretnél nagyobb méretben is megfelelő minőségű papírképek nyomtathatók. Mindennek és annak tudatában, hogy a digitális fényképezőgépek korántsem találhatók még meg minden háztartásban, a Canon rendkívül jól választotta meg stratégiáját, melynek keretében a tömeges keresletet kívánja elsősorban kielégíteni.

A digitális technika úttörője, az Olympus azzal magyarázta 4%-os visszaesését, hogy minőségi problémák miatt el kellett halasztania egy komplett termékcsalád bevezetését.

A Kodak váratlan előretörése szintén a fogyasztóorientációnak köszönhető, az EasyShare rendszer ugyanis jelentősen megkönnyíti a fotók átvitelét és kinyomtatását.

Magyar szemmel meglepő, hogy a Hewlett-Packard termékei sehol sincsenek a versenytársakhoz képest (8%-os részesedéssel a 6. helyen állnak az USA piacán), míg nálunk az eladási listák első szekciójában találhatók. Nem szabad persze figyelmen kívül hagyni a Sulinet program torzító hatását: az akció keretében értékesített termékek jelentős hányadát a HP gyártmányai teszik ki, nem kis részben a digitális fényképezőknek köszönhetően.
HR BLOGGER
perfekt  |  2024.04.23 12:25
A "GINOP PLUSZ-3.2.1.-21 III. ütem keretein belül képzési és bértámogatási lehetőségek vehetők igény...
hrdoktor  |  2024.04.23 11:46
Sokan szenvednek kézfájdalmaktól a számítógépes munka következtében, ami helyes egérhasználattal jel...
coachco  |  2024.04.16 16:42
Nekem a csend! A csendre való vágyakozás maga! [...] Bővebben!
laskainelli  |  2024.03.26 12:00
A házasság egy olyan szövetséget jelentene, amelynek mélysége biztonságot és figyelmet biztosít a fe...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem