Robbant a digitális fényképezőgépek piaca

Pénzcentrum
2004. február 18. 11:15

Az International Data Corp. (IDC) legfrissebb piackutatási adatai szerint a digitális fényképezők amerikai piaca immár elérte a 7.5 millió darabos méretet, éves összehasonlításban 85%-os százalékos növekedést produkálva a negyedik negyedévben.


A növekedés dinamikája kimagasló, ha összevetjük a 2003-as esztendő egészére vonatkozó, "mindössze" 29%-os bővüléssel, mely már magában is megtévesztő lehet, ugyanis ez a becslés nem számolt például a Wal-Mart lánc értékesítéseivel (az NPD Group adata).

Amerikán túllépve, a globális forgalom volumene az elmúlt év során elérte az 50 milliós szintet, mely 64%-os növekedést jelent, idénre pedig 60 milliónál is több digitális fényképező eladására számítanak a szakértők. A tavalyi évig ezen piac reprezentánsainak meg kellett elégedniük a másodhegedűs szereppel, az elmúlt évben azonban már meghaladták a digitális eladások a hagyományos fényképezőgépekét.

A gyártókat tekintve a nálunk kevésbé népszerű Kodak tudta legnagyobb ütemben, 8%-kal növelni piaci részesedését az Egyesült Államokban, amivel feljött a Sony mögé a második helyre. A Canon szelete 4%-kal terebélyesedett, mely a harmadik helyet biztosította a társaság számára. Az Olympus a másodikról a negyedik helyre esett vissza.



A Canon főként annak köszönheti sikerét, hogy a fogyasztók által legjobban kedvelt, nem túl bonyolult gépekre összpontosított elsősorban. Ilyen például a 3.2 megapixeles Powershot A70, illetve ennek kisebb változata a 2 megapixeles A60. A vállalat felismerte, hogy az átlag vásárlók igényeit messzemenően kielégíti a 3 megapixel körüli felbontás, ugyanis ezekből a képekből már "normál" fényképméretnél nagyobb méretben is megfelelő minőségű papírképek nyomtathatók. Mindennek és annak tudatában, hogy a digitális fényképezőgépek korántsem találhatók még meg minden háztartásban, a Canon rendkívül jól választotta meg stratégiáját, melynek keretében a tömeges keresletet kívánja elsősorban kielégíteni.

A digitális technika úttörője, az Olympus azzal magyarázta 4%-os visszaesését, hogy minőségi problémák miatt el kellett halasztania egy komplett termékcsalád bevezetését.

A Kodak váratlan előretörése szintén a fogyasztóorientációnak köszönhető, az EasyShare rendszer ugyanis jelentősen megkönnyíti a fotók átvitelét és kinyomtatását.

Magyar szemmel meglepő, hogy a Hewlett-Packard termékei sehol sincsenek a versenytársakhoz képest (8%-os részesedéssel a 6. helyen állnak az USA piacán), míg nálunk az eladási listák első szekciójában találhatók. Nem szabad persze figyelmen kívül hagyni a Sulinet program torzító hatását: az akció keretében értékesített termékek jelentős hányadát a HP gyártmányai teszik ki, nem kis részben a digitális fényképezőknek köszönhetően.
HR BLOGGER
hrdoktor  |  2024.06.20 08:03
A csendes vakációzás egy olyan munkahelyi trend, amikor az alkalmazottak titokban vesznek ki szabads...
perfekt  |  2024.06.04 14:41
A Perfekt Zrt. megkapta a Pénzügyminisztériumtól a Határozatot az Adótanácsadói és az Okleveles adós...
coachco  |  2024.06.02 21:06
A május végi hétvégén zajló Zöld Civil Országos Találkozó sokkal jobb élmény volt, mint amire számít...
laskainelli  |  2024.05.30 21:29
A nyár a felfrissülés, a kaland, a fény és a pihenés időszaka, számos lehetőséget kínál, hogy feltöl...
vezetoi-coaching  |  2024.02.12 22:30
Gondoltam, ezt elmesélem már. Gyakorlatilag kétszer megnéztem…:-))) Életemben először... Ki tudja, a...
Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Meglepő dolgokat rejt egy kamasz naplója 2024-ben: less bele, a te gyereked is érintett!

Megvalósul Jocó bácsi nagy álma, színpadra állítják regényét. A Kamaszharc, bár fikció, a tanárként nap, mint nap megtapasztalt élethelyzeteket dolgozza fel.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. június 24. hétfő
Iván
26. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Felújítási támogatás - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető lakásfelújítási támogatásról.
Most nem