Az International Data Corp. (IDC) legfrissebb piackutatási adatai szerint a digitális fényképezők amerikai piaca immár elérte a 7.5 millió darabos méretet, éves összehasonlításban 85%-os százalékos növekedést produkálva a negyedik negyedévben.
A növekedés dinamikája kimagasló, ha összevetjük a 2003-as esztendő egészére vonatkozó, "mindössze" 29%-os bővüléssel, mely már magában is megtévesztő lehet, ugyanis ez a becslés nem számolt például a Wal-Mart lánc értékesítéseivel (az NPD Group adata).
Amerikán túllépve, a globális forgalom volumene az elmúlt év során elérte az 50 milliós szintet, mely 64%-os növekedést jelent, idénre pedig 60 milliónál is több digitális fényképező eladására számítanak a szakértők. A tavalyi évig ezen piac reprezentánsainak meg kellett elégedniük a másodhegedűs szereppel, az elmúlt évben azonban már meghaladták a digitális eladások a hagyományos fényképezőgépekét.
A gyártókat tekintve a nálunk kevésbé népszerű Kodak tudta legnagyobb ütemben, 8%-kal növelni piaci részesedését az Egyesült Államokban, amivel feljött a Sony mögé a második helyre. A Canon szelete 4%-kal terebélyesedett, mely a harmadik helyet biztosította a társaság számára. Az Olympus a másodikról a negyedik helyre esett vissza.
A Canon főként annak köszönheti sikerét, hogy a fogyasztók által legjobban kedvelt, nem túl bonyolult gépekre összpontosított elsősorban. Ilyen például a 3.2 megapixeles Powershot A70, illetve ennek kisebb változata a 2 megapixeles A60. A vállalat felismerte, hogy az átlag vásárlók igényeit messzemenően kielégíti a 3 megapixel körüli felbontás, ugyanis ezekből a képekből már "normál" fényképméretnél nagyobb méretben is megfelelő minőségű papírképek nyomtathatók. Mindennek és annak tudatában, hogy a digitális fényképezőgépek korántsem találhatók még meg minden háztartásban, a Canon rendkívül jól választotta meg stratégiáját, melynek keretében a tömeges keresletet kívánja elsősorban kielégíteni.
A digitális technika úttörője, az Olympus azzal magyarázta 4%-os visszaesését, hogy minőségi problémák miatt el kellett halasztania egy komplett termékcsalád bevezetését.
A Kodak váratlan előretörése szintén a fogyasztóorientációnak köszönhető, az EasyShare rendszer ugyanis jelentősen megkönnyíti a fotók átvitelét és kinyomtatását.
Magyar szemmel meglepő, hogy a Hewlett-Packard termékei sehol sincsenek a versenytársakhoz képest (8%-os részesedéssel a 6. helyen állnak az USA piacán), míg nálunk az eladási listák első szekciójában találhatók. Nem szabad persze figyelmen kívül hagyni a Sulinet program torzító hatását: az akció keretében értékesített termékek jelentős hányadát a HP gyártmányai teszik ki, nem kis részben a digitális fényképezőknek köszönhetően.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


