150-180 mrd Ft-os államháztartási hiányt prognosztizál februárra a Pénzügyminisztérium. AZ időarányos hiány 98 mrd Ft, az eltérés a minisztérium szakértői szerint "egyszeri" tételekkel magyarázható. A magasabb hiány okaként két fő tényező emelhető ki: a magasabb kamatkiadás, illetve a jövedékiadó-bevétel kiesés.
A kamatkiadások mintegy plusz 30 mrd Ft-ot jelentenek (adósság nem egyenletes szerkezete miatt, a többlet egy éven belül egyenletes bázisra érthető), a jövedékiadó-bevétel kiesés 42 mrd Ft-ot magyaráz. Az utóbbi oka, hogy az adóbefizetés határideje február 28., mely munkaszüneti nap, így az adóbefizetés a következő, a március 1-i munkanapra esik.
A PM prognózisa szerint az idei évben az államháztartási hiány a GDP 5.8%-a lehet pénzforgalmi szemléletben (1,176 mrd Ft), az ESA 95 szerinti deficit a GDP 4.6%-át tesz majd ki. Az 1,176 mrd Ft tartalmazza a magas kamatszint hatásait illetve a lakástámogatásoknál az egész éves várható túllépést. A kamatkiadások az eredeti tzerv szerint 762 mrd-ot tettek volna ki az év egészére, ehhez képest a PM 880 mrd Ft körüli összegre számít (120 mrd Ft-os növekedés). A lakástámogatásoknál az előirányzat 127.7 mrd Ft, a túllépés a mostani becslések szerint 50 mrd Ft körül alakulhat.
Januárban az államháztartás hiánya 218.6 mrd Ft-ot tett ki. A központi költségvetést 430.2 mrd Ft-os bevétel és 604.1 mrd Ft-os kiadás eredőjeként 173.9 mrd Ft-os hiány jellemezte, az elkülönített állami pénzalapok 14.1 mrd Ft-os szufficit, míg a társadalombiztosítás pénzügyi alapjai 58.8 mrd Ft-os deficit egyenleggel zárták az év első hónapját.
A januári hiány kialakulásakor több egyszeri tétel is hozzájárult, hogy a szokásosnál magasabb deficit alakult ki. A januárt terhelő autópálya kifizetések 50 mrd Ft-ra rúgtak, a Grippen gépek bérlete 15 mrd-ba került, illetve a decemberben ki nem fizetett agrártámogatások kifizetése is megtörtént (25 mrd Ft).
Az első két hónapban a kumulált deficit kb. 380 mrd Ft. Ebből az "egyszeri" tételek kb. 160 mrd Ft-ot magyaráznak. Terták Elemér közigazgatási államtitkár szerint a deficit mértéke aggodalomra nem ad okot, a kitűzött 4.6%-os deficit teljesíthető. Az államtitkár elmondta, hogy a kormány holnapi és a jövő heti kormányülésen tárgyalja a Draskovics-csomagot.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








