Az Öngondoskodás Alapítvány sajtótájékoztatóján kampányt hirdetett a lakossági megtakarítások növelése érdekében. A program központjában elsősorban a középiskolások és a felsőoktatásban tanulók állnak, akik egy felmérés szerint kiemelten érdeklődnek a pénzügyek iránt. Felmérések szerint a diákok háromnegyede szívesen elmenne pénzügyi szakkörre még tanítási idő után is. A pénzügyeket az idegen nyelv, az informatika és a matematika mögé, a negyedik helyre sorolták a megkérdezett diákok, annak tekintetében, hogy mit tekintenek alapvetőnek a jövőbeni érvényesüléshez. Az Alapítvány alapvető célja, hogy a pénzügyi alapismeretek elsajátítására már a középiskolai tanulmányok során nyíljon lehetőség, a diákok ugyanis sokkal szívesebben tanulnának pénzügyeket, mint az általános tárgyakat. Mindemellett a gazdaság jelenlegi mutatói is indokolják az efféle kezdeményezéseket. A statisztikák szerint a felnőttek 41%-a nem rendelkezik semmilyen megtakarítással, Magyarországon hiányzik a pénzügyi tudatosság és a takarékoskodás nem konkrét céllal történik. A megkérdezettek 65%-a tartja bankbetétben spórolt pénzét, a készpénz még mindig nagyon népszerű, amit 28%-os mutatója is igazol. Mindebből adódik, hogy mintegy 900 milliárd forintot tartunk otthon mindenféle hozam reménye nélkül. A befektetések harmadik legnépszerűbb típusa az életbiztosítás, 15%-kal, ezt követi az értékpapír 9%-kal, majd az önkéntes nyugdíjpénztár 7%-kal. Mindezek tükrében az alapítvány alapvető célja az ismeretszerzés a jelenlegi megtakarítási szokásokról, a megtakarítási formák iránti bizalom növelése, az ügyfelek tájékoztatása a lehetőségekről, illetve a hosszú távú gondoskodás, megtakarítás ösztönzése. A kiinduló elképzelést hűen tükrözi, hogy a tájékoztatót egy középiskola falai között tartották, kiemelve az előretekintő jelleget, az oktatás fontos szerepét. A kezdeményezés hátterében olyan neves támogatók állnak, mint az OTP, Concorde, Matáv, BÉT és a Synergon. A jelmondat a Hungária Biztosító régről ismert szlogenje: "Gondoskodom, tehát vagyok."

-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








