Az Öngondoskodás Alapítvány sajtótájékoztatóján kampányt hirdetett a lakossági megtakarítások növelése érdekében. A program központjában elsősorban a középiskolások és a felsőoktatásban tanulók állnak, akik egy felmérés szerint kiemelten érdeklődnek a pénzügyek iránt. Felmérések szerint a diákok háromnegyede szívesen elmenne pénzügyi szakkörre még tanítási idő után is. A pénzügyeket az idegen nyelv, az informatika és a matematika mögé, a negyedik helyre sorolták a megkérdezett diákok, annak tekintetében, hogy mit tekintenek alapvetőnek a jövőbeni érvényesüléshez. Az Alapítvány alapvető célja, hogy a pénzügyi alapismeretek elsajátítására már a középiskolai tanulmányok során nyíljon lehetőség, a diákok ugyanis sokkal szívesebben tanulnának pénzügyeket, mint az általános tárgyakat. Mindemellett a gazdaság jelenlegi mutatói is indokolják az efféle kezdeményezéseket. A statisztikák szerint a felnőttek 41%-a nem rendelkezik semmilyen megtakarítással, Magyarországon hiányzik a pénzügyi tudatosság és a takarékoskodás nem konkrét céllal történik. A megkérdezettek 65%-a tartja bankbetétben spórolt pénzét, a készpénz még mindig nagyon népszerű, amit 28%-os mutatója is igazol. Mindebből adódik, hogy mintegy 900 milliárd forintot tartunk otthon mindenféle hozam reménye nélkül. A befektetések harmadik legnépszerűbb típusa az életbiztosítás, 15%-kal, ezt követi az értékpapír 9%-kal, majd az önkéntes nyugdíjpénztár 7%-kal. Mindezek tükrében az alapítvány alapvető célja az ismeretszerzés a jelenlegi megtakarítási szokásokról, a megtakarítási formák iránti bizalom növelése, az ügyfelek tájékoztatása a lehetőségekről, illetve a hosszú távú gondoskodás, megtakarítás ösztönzése. A kiinduló elképzelést hűen tükrözi, hogy a tájékoztatót egy középiskola falai között tartották, kiemelve az előretekintő jelleget, az oktatás fontos szerepét. A kezdeményezés hátterében olyan neves támogatók állnak, mint az OTP, Concorde, Matáv, BÉT és a Synergon. A jelmondat a Hungária Biztosító régről ismert szlogenje: "Gondoskodom, tehát vagyok."
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiégett tanárok, erőszakos diákok – lesújtó felmérés a német oktatásról
- Megvannak a friss üzemanyagárak, bele kell húzniuk a hazai benzinkutaknak
- Gyorsan halad az amerikai katonák nagy projektje a Gázai övezet partjainál
- Szombattól ismét üzemel a Zugligeti Libegő, ám van egy kis bökkenő
- Nem adja ki a bíróság a kegyelmi ügy iratait
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában