Luigi Mastrapasqua, az Inter-Európa Bank közelmúltban kinevezett új vezérigazgatója a bank 4. negyedéves gyorsjelentése alkalmából tartott sajtótájékoztatóján mutatkozott be a sajtó képviselőinek. Mastrapasqua, aki korábban a főtulajdonos San Paolo IMI Internazionale felügyelő bizottságának elnöke volt, a korábbiakhoz képest lendületesebb stratégiát vázolt fel az IEB számára, mely a modern termékskálán és az értékesítési pontok bővítésén alapul elsődlegesen, de jó lehetőség esetén nem veti el az akvizíciókon keresztüli növekedés lehetőségét sem.
Az EU csatlakozás és a későbbi euro övezethez való csatlakozás felértékeli az IEB-t a San Paolo IMI szemében Mastrapasqua szerint, s a bank az elkövetkező években piaci részesedését növelni szeretné eszköz- és eredmény fronton, a vállalati és lakossági piacon egyaránt.
Az új vezérigazgató felül kívánja vizsgálni az IEB szervezeti felépítését és ügyfél- és értékesítés centrikusabb szervezetet kíván kialakítani. A fiókok nyitása mellett az IEB az ügynöki hálózatára is erőteljesen kíván támaszkodni a terjeszkedése során. A lakossági piacon a lakáshitel mellett az euro alapú magánhiteltől vár jelentős hitelállomány bővülést a bank, míg a vállalati piacon a kkv-k számára kínál kedvező megoldásokat az IEB.
Az Inter-Európa Bank 2004-ben jelentős előretörést vár az elektronikus csatornákon keresztüli értékesítés növekedéstől is, mely piaci szegmensben az IEB hagyományosan jól pozicionált.
A korábbiaknál agresszívebb beruházások mellett mérleg és eredmény oldalon egyaránt 8% körüli bővülést vár a bank vezetése az idén. Mastrapasqua elmondta, hogy a tervezésben inkább konzervatív szeret lenni, s a céljait remélhetőleg túl fogja teljesíteni.
A Portfolio.hu kérdésére Mastrapasqua elmondta, hogy a következő ig. ülésen születik döntés az idei osztalék mértékéről, mely nem kizárt, hogy felül fogja múlni a tavalyi értéket.
Az új vezérigazgató bemutatkozása alapján kiderült, hogy a San Paolo IMI komolyan gondolja a magyarországi jelenlétet, s nem az IEB eladásában, hanem megerősítésében érdekelt. Az persze a jövő kérdése, hogy a növekedési terveket milyen módon sikerül megvalósítania a banknak, hiszen számottevő eladó bank a magyar piacon ma már nincs, miközben organikus módon lényeges mértékben nem lehet növelnie egy banknak ma már a piaci részesedését, ill. más bank ügyfelei elcsábításának rendkívül nagy költsége van.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től (x)
A Mecsek Baromfi Kft. friss csirkehúsai elnyerték a KMÉ-védjegyet, amely biztosítja a vásárlók számára a valóban kiemelkedő minőséget.
-
A magyar befektetők fele nagy lehetőséget szalaszt el (x)
Egyre nagyobb az érdeklődés a TBSZ iránt, a befektetők többsége viszont még mindig nem használja ki ennek az adóhatékony befektetési módnak az előnyeit.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


