"Nincs átmenet a hagyományos és a diszkont modell között" - Váradi József a Wizz Air múltjáról és terveiről
"Nincs átmenet a hagyományos és a diszkontlégitársaságok modellje között" - nyilatkozta a Népszabadságnak adott interjújában Váradi József, a Malév ex- és a Wizz Air jelenlegi vezérigazgatója.
Váradi szerint a hálózati légitársaságok prémium szolgáltatásokat nyújtanak - kényelem az utazás során, a városközponthoz közeli leszállópálya, gyors, közvetlen átszállás, garancia -, így üzemeltetésük természetesen jóval drágább, de célcsoportjuk és ezáltal utazóközönségük is más.
Elsődlegesen a levegőben töltött magasabb óraszám, a több ülőhely, a jobb kapacitáskihasználtság és a rendkívül olcsó internetes helyfoglalás miatt hatalmas a különbség: a szakember becslése szerint a hagyományos légitársaságok 150-200 eurós viteldíja helyett ugyanazon út 50 euróba kerül egy diszkontlégitársaság utasa számára.

Az egyre nagyobb versenyben a siker kulcsa a megfelelő üzleti terv mellett egy hiteles, jelentős gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező, elismert menedzsment lehet.
"Megfontolt stratégia, a piac alapos ismerete és kitűnő összeköttetések szükségeltettek ahhoz, hogy a Wizz Air májustól megkezdhesse működését.
A társaság alapításához 20 millió Ft-os tőke állt rendelkezésre kezdetben, az első körben olyan befektetők szálltak be összesen 3 millió dollárral, akiknek személye önmagában is garancia lehet a sikerre. Ez tette lehetővé azt, hogy a tőkeemelés néhány héten belül lezáruló második körében az intézményi befektetők már 30-50 millió eurós nagyságrendben invesztáljanak."
A Wizz Air utaslétszám alapján már jövőre a régió legnagyobb légitársasága szeretne lenne, tíz év távlatában 50-100 repülőgép üzemeltetésével és évenként 20 millió utas szállításával kalkulál a menedzsment, amellyel tagja lehet a piacot uraló 3-5 európai légitársaság elit körének. Erre csak akkor lehet esély, ha néhány éven belül a régióban a lakosság 20-25%-a ül repülőre évente a jelenlegi 3-4% helyett...
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








