A GKI Gazdaságkutató Zrt. felmérése szerint decemberben érezhetően javultak az üzleti szektor és a fogyasztók kilátásai novemberhez képest.
Minden helyzetben vannak vesztesek és nyertesek, mégis nagy küzdelem vár a vállalkozókra a háborús időszakban. Lakatos Péter, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) társelnöke a Világgazdaságnak árulta el, hogy sok múlik azon, hogy a cégek kellően rugalmasak és ütésállóak. Különben könnyen nem élhetik túl ezt az időszakot.
Az orosz-ukrán háború még csak egy hónappal ezelőtt robbant ki és egyelőre felmérhetetlen, hogy a gazdaság szövete mennyire fog sérülni, ugyanis ez nagyban függ a háború hosszától és az azt lezáró egyezmények tartalmától. Azt viszont Lakatos Péter szerint egyértelmű, hogy már most nagyon erős, szokatlan behatásoknak van kitéve a rendszer.
Az viszont, akinek sikerült jól megértenie, felmérnie ezeknek a logikáját, irányát, ütemét és szervezetileg is rugalmas a működése, az akár könnyedén hatalmas előnyre is tehet szert a versenytársaival szemben. Persze szimplán ez a rugalmasság nem elég, hiszen a vállalkozásoknak ütésállóknak is kell lenniük, hogy egyáltalán túléljék ezt az időszakot.
Az MGYOSZ társelnöke felhívta arra is a figyelmet, hogy bár nem tartja ördögtől valónak a hatósági árakat és azok alkalmazását a piac tökéletlensége esetén, ugyanakkor indokoltnak kell lenniük és mindenekelőtt átmenetinek és a legszélesebb értelemben normatívnak. Ugyanis szerinte ezek az állami beavatkozások az elmúlt 30 évben egy-egy koporsószöget jelentettek a szabadpiac evolúciójában. Ugyanis bár a társadalmi feszültségeket enyhítették, de beleavatkoztak a piac természetes működésébe.
Lakatos Péter elmondta, hogy a hazai vállalkozások életét már így is számtalan körülmény nehezíti, így könnyű szerrel előfordulhat egy nagyobb elbocsátási hullám is, aminek az lesz az eredménye, hogy a piac továbbra is munkaerőhiánytól fog szenvedni. Számításai szerint ugyanis, ha a turizmusnak sikerült visszatérnie a régi lendületéhez, ami mellé egy átlagos építőipari konjunktúra társulna, akkor mindenképpen munkaerőimportra lesz szükség.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








