Az ATP új hőségriadó-szabályt vezet be 2026-tól: ez 10 perces hűtési szünetet biztosít a három nyert játszmás mérkőzéseken, extrém időjárási körülmények esetén.
A kognitív viselkedésterápia (CBT) egyre inkább előtérbe kerül a menopauza tüneteinek kezelésében. Új kutatások szerint ez a beszélgetésen alapuló terápiás módszer nemcsak a hőhullámokat és az éjszakai izzadást enyhíti, hanem a szexuális problémákat is javíthatja, mindezt mellékhatások nélkül - jelentette a National Geographic.
A menopauza és az azt megelőző perimenopauza időszaka számos nő számára jelent kihívást. A hormonális változások olyan tüneteket okozhatnak, mint a hőhullámok, éjszakai izzadás, alvászavarok és szexuális problémák. Míg korábban elsősorban gyógyszeres és hormonterápiás kezeléseket javasoltak, a CBT egyre nagyobb figyelmet kap mint természetes és hatékony alternatíva.
A kanadai McMaster Egyetem kutatói új eredményeket mutattak be a CBT hatékonyságáról a menopauza kezelésében. Sheryl Green, a kutatócsoport vezetője szerint: "A nyugati társadalomban kezd kialakulni az a felfogás, hogy az egészség nem csak a megfelelő tabletták szedéséből áll. Az emberek megértik, hogy aktívan részt kell venniük az egészségükben és a jólétükben, és hogy a CBT egy olyan kezelési lehetőség, amely bizonyítottan hasznos."
A CBT lényege, hogy segít a pácienseknek felismerni és megváltoztatni a negatív gondolkodási mintákat és viselkedésmódokat. A menopauza esetében ez különösen hasznos lehet a tünetekhez kapcsolódó szorongás és stressz kezelésében.
Sharon Bober, a Harvard Medical School Dana-Farber Rákintézetének szakértője így magyarázza a módszer hatásmechanizmusát: "A CBT abból a felismerésből indul ki, hogy ezeket a tüneteket a stressz és a reaktivitás fokozza. Amikor az egyének képesek megváltoztatni az ezekhez a tünetekhez való viszonyukat, maga az élmény is természetszerűleg megváltozik."
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatások azt mutatják, hogy a CBT nemcsak a tünetekkel kapcsolatos szorongást csökkenti, hanem maguknak a tüneteknek a gyakoriságát is. Emellett hatékonynak bizonyult az alvászavarok és a depressziós tünetek kezelésében is, amelyek gyakran kísérik a menopauzát.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







