Az alkoholmentes szegmens, ami az alkoholmentes lagereket és radlereket is tartalmazza, az elmúlt 10 évben jelentős növekedést mutatott.
Májusban közel egyharmadát ledolgozta áprilisi zuhanásának a GKI fogyasztói bizalmi indexe. Áprilisi 38 pontos esését ugyanis májusban több mint 11 pontos javulás követte. Az index így - vélhetően a kormányzat által bejelentett járványügyi lazítás hatására - az áprilisi -50 pont után az egyébként még mindig rendkívül pesszimista -38,5 pontra emelkedett.
Egyetlen hónap alatt még sohasem javult ilyen mértékben a GKI fogyasztói bizalmi index, igaz, ez egy még sohasem látott mértékű áprilisi zuhanást követően történt. Utoljára 2013 nyarán volt ilyen alacsony az index szintje. (Az adatfelvétel áprilishoz hasonlóan online történt.)
Áprilisban a legnagyobb mértékben a lakosság munkanélküliségtől való félelme erősödött, s e tekintetben volt a legborúlátóbb a lakosság. Májusban érezhetően enyhült a félelem, de az áprilisi romlásnak csupán egyötödét sikerült korrigálni, s továbbra is messze ez a fogyasztók által legnegatívabbnak érzett tényező.
A legnagyobb mértékben a magyar gazdaság perspektívájának megítélése javult. A lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását az áprilisinál kevésbé érezte romlónak, a hangulat javulása közel áll a fogyasztói bizalmi index átlagához. Az aktuális megtakarítási képességről alkotott vélemény áprilisban a korábbinál sokkal rosszabb lett, s ez májusban alig javult. Ugyanakkor jövőbeli megtakarítási lehetőségüket az emberek már áprilisban sem érezték sokkal rosszabbnak, mint az előző hónapokban, sőt májusban ez a mutató szinte a teljes előző havi csökkenést ledolgozta. Igaz, ennek a szempontnak a megítélése a viszonylag kevés megtakarításra képes személy miatt mindig is viszonylag stabil volt.
Ugyanakkor a jelenlegi és a várható megtakarítási lehetőség megítélése közötti nagy különbség arra utal, hogy a megkérdezettek megtakarítási szempontból a helyzetet inkább átmenetinek, mint tartósnak vélik. Jelentősen visszafogottabb lett májusban a fogyasztók inflációs várakozása, azonban még messze van a márciusi szinttől.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








