Szombattól élt volna a 80 forintos átutalási díj, de mégsem vezetik ezt be, megmarad viszont a pénzküldés minimális, 1 százalékot sem elérő díja.
Az elmúlt hétvégén megnyílt az az egész márciusban elérhető biztosító váltási ablak, ahol a hazai lakások tulajdonosai optimalizálhatják meglévő biztosítási szerződésüket vagy kedvezőbbre válthatnak. A kampányt a biztosítók főként az online alkuszok segítségével folytatják, azonban meglepetésre nem minden alkuszi szereplő indult zökkenőmentesen. Az ügyfelek számára elérhető díjösszehasonlító oldalakat a Biztosítási Elemző Központ (BEK) tesztelte.
A biztosítóintézetek március 1-jével terv szerint élesítették az ügyfeleknek szóló kedvezményes díjaikat, melynek eredményeképp a lakásbiztosításokon elérhető megtakarítások mértéke még az előzetes várakozásokat is meghaladta. A biztosítót váltó ügyfelek becsült átlagos megtakarítása az alkuszi oldalakon, mintegy 25 ezer forint szerződésenként, a vasárnap estig kezdeményezett több ezer szerződés alapján - írja közleményében a Biztosítási Elemző Központ. Eszerint amíg a biztosítók többek között 10-50, vagy akár 60%-os díjkedvezményekkel, a kártérítés felső határának ingyenes emelésével és ajándék asszisztencia szolgáltatásokkal, addig az alkuszok autó-, készpénz és luxusutazás nyeremények sorsolásával igyekeznek az ügyfeleket rávenni a kalkulációra. Külön érdekesség, hogy a Minősített Fogyasztóbarát lakásbiztosítási termékek (MFO-k) esetében is megjelentek több hónapos díjat elengedő akciós ajánlatok is. Az első pár nap adatai alapján kijelenthető, alig akad olyan ügyfél, aki ne találhatna jobb, olcsóbb biztosítást magának.
A kampány elindult, de a piacvezető az nem
Ekkora biztosítási kampányra utoljára 2010-ben, a kötelező biztosítások kapcsán került sor, ezért az online összehasonlítást kínáló alkuszi oldalaknak most újra kellett alkotniuk kampányos folyamataikat, díjoldalaikat és kommunikációjukat. Eközben a kapcsolódó alkuszi szolgáltatások nem változtak, vagyis a díjszámítás, szerződéskötés biztosítása, illetve a felmondások alkusz általi ügyintézése továbbra is megmaradt.
A hazai összehasonlító portálok március 1-vel - egy kivételével - rendben el is indultak, de míg az Insura és a CLB, illetve a Bank360 is sikeresen indította el a kampányra optimalizált folyamatait, addig a piacvezető Netrisk esetében meglepetésre, komoly probléma lépett fel. Esetükben a - korábban több csatornán is beígért, új - kampányos lakásmodul indítása úgy tűnik, napokkal elcsúszik. Vasárnap estig bezárólag, még nem sikerült ugyanis annak elindítása.
Mindez azonban nem okozott problémát az ügyfeleknek, mivel a többi portál márciusi lakásbiztosítási kampányfolyamatai jól és érthetően lettek kialakítva.
A már hétvégén kalkulálni vágyó ügyfelek ezeken az oldalakon könnyen elvégezhették lakásbiztosításaik új díjkalkulációját, kiegészíthették meglévő fedezeteiket és kedvezőbb díjakra tudtak váltani. A Biztosítási Elemző Központ szerint az oldalakon jól áttekinthetők és összehasonlíthatók lettek az - egyes biztosítók által az éves díjért cserébe kínált - épületek és ingóságok biztosítási értékei és a biztosítók feltételei. Ezek tekintetében - a díjakhoz hasonlóan - jelentős különbségek vannak az ajánlatok között, ami alapfeltétele az érték alapú választásnak.
A BEK szerint az alkalmazott megoldásoknak köszönhetően az ügyfelek nagyszerűen tudnak ár/érték alapján választani a biztosítók márciusi ajánlatai között. Kiemelendő tapasztalat, hogy akár a legmagasabb ajánlott biztosítási értéket kiválasztva is jelentős díjmegtakarítás érhető el az ajánlatokat böngészve. Mindez igaz az MFO lakásbiztosításokra is, mely termékek az eddig eladott szerződések, több mint 15 százalékát teszik ki, ami jelentős előrelépés a termékcsoportot érintő korábbi adatokhoz képest. Ami az ügyfelek által választott biztosítókat illeti, legtöbben a K&H, az ALFA, a KöBE, a Groupama és Generali lakásbiztosítási ajánlatait választják, míg a felmondások tekintetében az ALFA, a Groupama, a Generali és az Allianz áll az élen.
Az ügyfelek által választott, legnépszerűbb kiegészítő biztosítások között, a baleset- és üvegbiztosításokat, valamint az okmányok és bankkártya elvesztése biztosításokat találjuk.
Legjobb kötési folyamat
Az alkuszok folyamatainak értékeléséhez, el kell mondani, hogy nem egyszerű feladat olyan lakásbiztosítás összehasonlító modulokat építeni, melyek jól kezelik és érhető módon mutatják be a biztosítók, sok esetben eltérő és rengeteg kiegészítő elemmel megtűzdelt lakásbiztosítási termékeit. Az alkuszok számára alapvető érdek, hogy online felületeiken kalkuláló ügyfeleik, a fentiek ellenére a lehető legegyszerűbb folyamattal találkozzanak és szerződéseiket úgy tudják megkötni, hogy a mindenki által kívánatos egyszerűség, ne menjen a kiválasztandó biztosítás minőségének a rovására.
Minél egyszerűbb és rövidebb egy online folyamat, annál több ügyfél tudja az adott oldalon megkötni biztosítási szerződését. A BEK szerint az optimális megoldást, vagyis a legjobb márciusi lakásbiztosítási folyamatot az eddig megnyitott oldalak együttesen hozták össze.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ez azt jelenti, hogy minden oldalon találunk számos egészen jó és ugyanakkor néhány, még javításra szoruló megoldást is. Pontról-pontra végig nézve a kalkulátorokat látható, hogy az egyes kérdések (adatbekérő mezők) melyik alkusz oldalán vannak jól és kevésbé jól megfogva, kezelve.
A legegyszerűbb márciusi folyamattal rendelkező Bank360 esetében logikus és jól felépített adatbekéréssel találkozunk, nincsenek felesleges kérdések és a felhasználó nagyon hamar eljut a díjakat bemutató oldalra, ahol kellő információt kap az egyes biztosítók eltérő ajánlatairól. Hátrány viszont, hogy náluk számos biztosító még nem érhető el a kínálatban.
A CLB.hu esetében figyelemre méltó, hogy a kiegészítő biztosítások kiválasztása nem lassítja le az ügyfeleket, mivel ez a funkció teljes egészében átkerült a díjoldal (vagyis a biztosító választási lehetőség) utánra. A jól optimalizált kötési folyamat mellett apró szépséghiba, hogy a díjoldali ajánlatok végén számos termék neve mellett szürke, „a biztosító ajánlatot nem adott” mező jelenik meg.
A legtöbb biztosító ajánlatát kínáló Insura.hu, szintén jól kezeli a díjszámítási kérdéseket. Érhető és nem utolsó sorban szépre sikerült kalkulációs folyamata az egyes adatbekérő mezők „default” beállításával és a kiegészítő biztosítások opcionálissá tételével még gördülékenyebb lehet.
A Biztosítási Elemző Központ szerint, mindhárom portál esetében lehetséges tehát, az egyébként kifejezetten jól sikerül folyamatok további optimalizálása, illetve a kötési arány (az un. konverzió) további javítása.
Ez utóbbin leginkább az ügyfelek jelenlegi díjának és az elérhető új, legolcsóbb biztosító díjának, díjoldali összehasonlítása tudna segíteni. Tapasztalat az, hogy ha egy ügyfél látja leírva is, hogy egy biztosítóváltással milyen nagy összeget tud megtakarítani, könnyebben dönt a váltás mellett.
A jelenlegi éves díj és az új éves díj közötti különbség alkuszok általi tudatosítása (bemutatása) már csak azért is ajánlott, mert sok ügyfél nincs pontosan tisztában azzal, hogy valójában mennyit is fizet évente(?) lakásbiztosítására, köszönhetően annak, hogy számos esetben (negyedéves vagy féléves) részletekben kell a díjakat megfizetniük.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.