A magyar piacon a legtöbb új autó alapára ma már meghaladja az 5 millió forintot.

Jóváhagyták azt az uniós rendeletet, amelynek értelmében csökkenteni kell a tehergépjárművek és a városi buszok emisszióját az EU-ban.
Az Európai Unió országai hétfőn véglegesen jóváhagyták a nehézgépjárművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről szóló rendeletet, melynek révén 2040-től emissziómentessé válnak, írja az rtl.hu. Az új rendelet kiterjeszti a már meglévőt, és mostantól minden új gyártmányú tehergépjárműre vonatkozik, beleértve a kisebb teherautókat és a városi buszokat.
A rendelet elősegíti, hogy az új gyártmányú, nehéz tehergépjárművek szén-dioxid-kibocsátása 2040-ig akár 90 százalékkal csökkenjen. Ez azt jelenti, hogy a gyártóknak a tehergépkocsik nagy részét teljesen szén-dioxid-mentesen kell majd értékesíteniük.
Ugyanakkor a teherautó-gyártóknak 2030-ig a korábban meghatározott 30 százalékos cél helyett 45 százalékkal, 2035-ig pedig 65 százalékkal szükséges csökkenteniük flottájuk emisszióját.
2030-ra az EU-ban értékesített új városi buszok 90 százalékának zéró kibocsátásúnak kell lennie, ami 2035-re 100 százalékra emelkedik.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A módosított rendelet hatékonyságát és hatását az Európai Bizottság 2027-ben vizsgálja felül. Az európai utakon jelenleg a legtöbb teherautó dízelmotorral működik. A nehéz tehergépjárművek az európai közúti közlekedés emissziójának 25 százalékáért felelősek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


