A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Egyre több kerület alakít be fizetős zónákat az ingázó parkolókkal szembeni küzdelemben. Újpest másmilyen megoldást választott, kérdéses viszont, hogy az mennyire jogszerű - írja a vezess.hu.
Budapest külső részei küzdenek a kerületet ellepő, az utcákat P+R parkolóként használó autósokkal. Eddig a fizetős parkolás bevezetése volt a válasz, hogy kiszorítsák az autósokat. Újpest is lép, de ott nem a fizető parkolás bevezetése lesz a megoldás kulcsa.
Déri Tibor, Újpest polgármestere elmondta, hogy bár bármikor bevezethetnék a belső, metróhoz közeli területein a fizetős parkolást, ő mégsem ebben látja a megoldást. A többi kerülethez hasonlóan a IV. is azt szeretné, hogy az itt lakók megfelelő körülmények között tudjanak parkolni, és a parkolóórák felállítása helyett a kizárólagos parkolási engedély felé húznak. Azzal a különbséggel, hogy itt az ingyenesség megmarad, csak más kerületekből érkező autók elől stoppolnak le jó néhány parkolóhelyet. Hogy hány százalékot, az még kérdéses. Az önkormányzat már ki is jelölt egy területet, ahol hamarosan próbára teszik az elméletet. A különleges, csak a kerületben lakók által használható parkolóhelyeket táblával és útburkolati jellel is megkülönböztetik a többitől. A jogosultság a lehető legegyszerűbben lesz ellenőrizhető, az ellenőr a rendszám alapján tudja megmondani, hogy valóban a kerületbe bejelentett lakcímű tulajdonosa van-e az érintett járműnek.
Bár több kerülteben már bevezették a kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakítását, azonban közel nem biztos, hogy ez jogszerű. Egyelőre a jogászok között sincs ebben egyetértés, van, aki szerint egy önkormányzat ezt simán megteheti, míg mások szerint ez teljesen jogszerűtlen lépés.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








