Megnyílt a Lamborghini első magyarországi márkakereskedése Budapesten. Az olasz márka 245 négyzetméteres szalonját a Porsche Inter Auto Hungaria üzemelteti.
A valaha készült összes Porsche többsége még mind a mai napig az utakat rója. Ez pedig nem véletlen. Több mint 70 évnyi történelemmel ehhez már jóval többre van szükség, mint pusztán megbízható autókra. Elhivatott tulajdonosok és elkötelezett törődés kell hozzá, amelynek alapfeltétele a kötődés. A szerelem. A Porsche Classic pedig éppen azért született, hogy mindent megkaphassanak a klasszikusok.
„Azok, akik voltak annyira szerencsések, hogy megvalósították az álmukat, felelősséggel tartoznak a világ felé, hogy megőrizzék azt,” mondta Ferry Porsche, a márka alapítója. A Porsche pedig abszolút felismerte ezt a felelősséget és éppen ezért alapította a klasszikus modellek karbantartásáért felelős Classic részleget.
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak. A márkába életet lehelő 356. A 911 bármely generációja. A középmotoros klasszikusok. A szupersport-autók. Az első Boxster, sőt, még az első Cayenne is szerepel a portfólióban. Mindegyik modellhez gyári előírások szerint, gyári minőségű megmunkálással készült alkatrészek állnak rendelkezésre, sőt ennél sokkal több is.
A speciális, régebbi technikát tökéletesen kiszolgáló kenőanyagok és adalékok segítik az állapot fenntartását. Ha pedig engedünk a modern idők hívószavának, akkor korhű megjelenésű, ám igencsak modern technológiájú központi rendszert tehetünk a gyártó jóvoltából a gyári rádió helyére, illetve tökéletes kidolgozású járműkövetési rendszerrel biztosíthatjuk befektetésünket.
Egy Porsche ugyanis mindig is álom lesz, nem csak új, hanem használt formában is. A veteránautók már évek óta az egyik legjobb befektetésnek számítanak, sőt, az összes klasszikus Porsche modell növeli az értékét, ha megfelelően karban tartják.
Ebben a Porsche Centrum Budapest is segédkezik: hivatalos Porsche Classic Partnerként itt elérhető a klasszikus modellekhez kínált összes termék. A katalógus több mint 60.000 terméket foglal magában és mindegyikhez egy-egy saját történet kapcsolódik. Erre kiváló példa az eredeti Porsche embléma, amelyből az évek során ötféle verzió is született. Az első 356-osokon például még narancssárgába hajlott a mára vörös sávozás – a Württemberg-Hohenzollern akkori jelzésének megfelelően. Ám nem csak a megfelelő színt kell eltalálni, hanem a megfelelő technológiát is: akkoriban még aranyozták a jelvényt, a festéket pedig kézzel vitték fel rá. Természetesen Németországban. Természetesen a pótalkatrész is ott készül.
Ám a Porsche Classic ennél többről is szól. Teljes körű restaurálást is végeznek, méghozzá gyári szakértelemmel és eszközökkel, hogy az álmok újraálmodói biztos hátteret kapjanak – olykor pedig saját szárnyakat adjanak az álmoknak. Erre kiváló példa a 911 Classic Club Coupé, amely a Porsche Club of America megbízásából egy tökéletesen restaurált 996-ot eredményezett – a 997-es típusú 911 Sport Classic stílusában, a 911 Carrera RS 2.7 ’kacsafarok’ légterelőjével és egy olyan kettős buboréktetővel, amely az USA-ban sosem volt elérhető.
De nem kell Amerikáig menni, ha különleges klasszikusra vágyunk. A Porsche Centrum Budapest is meglehetősen sokat tesz a Porsche modellek megőrzéséről, amiről Aradi Géza márkaigazgató is beszámol: „Classic teljes felújítás zajlik jelenleg is nálunk, több projekt is fut párhuzamosan. Ezek időigényes tevékenységek és egy igazi, teljes felújítás akár évekig is eltarthat. Sok függ attól, hogy alkatrészek beszerzését/felújítását részben az ügyfél végzi, vagy a folyamat egészét ránk bízza.” A klasszikus modellek piaca folyamatos felívelésben van, és ennek megfelelő a kereslet is. „Jelenleg saját autón nem is dolgozunk, mivel teljes kihasználtságú a Classic műhely is,” tette hozzá a magyarországi márkaigazgató. „Ugyanakkor ezen a helyzeten is sokat fog segíteni az idén induló bővítési beruházás, amelyet követően mind normál karbantartásra, mind pedig komolyabb szerelési munkákra, felújításra is több autót tudunk majd fogadni.”
(x)
Új filléres kínai népautó tarolhat Magyarországon: áprilisban jelenik meg, mindent boríthat a piacon
Az MG Motor kínai autógyártó cég nagy sikereket aratott Angliában a kisautó MG3-mal. A friss generáció elérhető lesz Európa többi részén is.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Imre Bence: ez egy újabb lépcsőfok a magyar kézilabdának
- Jelentősen átalakítja a szülészeteket a kormány - a nap hírei
- Telt ház előtt játszik a magyar fociválogatott pénteken
- Állami támogatások: komoly feszültségforrás készül az EU-tagállamok között
- Az eddigi külügyminiszter alakít kormányt Bulgáriában
- Váratlan előnyét találták meg a Covid-oltásoknak