Egy 72 éves brit turista súlyos sérüléseket szenvedett Romániában, miután egy medve megtámadta.
Elsősorban spontán utakhoz használják a közösségi autókat az immár egy éve a magyar piacon működő közösségi autómegosztó felhasználói, nagyjából minden hatodik ügyfél pedig munkába vagy iskolába járásra veszi igénybe a szolgáltatást - derült ki a cég egy éves évfordulója alkalmából készített felmérésből. A felhasználók közel háromnegyede rendelkezik saját autóval, számukra a szolgáltatás a további autóvásárlás alternatívája. A cég még idén a szolgáltatási zóna bővítésével készül, és az ügyfelek a leginkább kedvelt BMW i3 és MINI Cooper mellett új modelleket is kipróbálhatnak majd.
A felhasználók 57 százaléka számára a spontán utaknál jelent nagy segítséget a közösségi autó, 17 százalékuk pedig munkába vagy iskolába járásra használja a szolgáltatást - derült ki a cég több mint 1200 ügyfele körében végzett felméréséből, amelyet a magyarországi piacra lépésük egyéves évfordulója alkalmából készítettek. Az arányok megfordulnak a szolgáltatás gyakoribb használata esetén: minden második felhasználó, aki száznál több alkalommal közösségi autózott a SHARE NOW-modellekkel, a munkába vagy iskolába járást jelölte meg legfontosabb motivációjának, ami mutatja, hogy a közösségi autózás szerves részévé vált a városi közösségi közlekedésnek az elmúlt években.
Több mint 3 millió perc vezetés, átlagosan 8,5 kilométeres utak
Az egy éve a magyar piacon működő autómegosztó népszerűségét a felhasználási adatok egyértelműen igazolják: több mint 3 millió percet vezettek a közösségi autózók, az átlagos használati idő bérlésenként pedig a MINI Cabriók esetében volt a legnagyobb, ezeket 40 percnél hosszabb időre bérelték.
A megtett utak átlagos hossza 8,5 kilométer, a leghosszabb út pedig ennek majdnem százszorosa, összesen 828 kilométer volt; a rekorder felhasználó az egynapos bérlési csomagot igénybe véve autózta be teljes Kelet-Magyarországot egy X1-es BMW-vel a Budapest-Szeged-Kecskemét-Debrecen-Budapest útvonalon.
- mondta el Buday Bence a hazai SHARE NOW társügyvezetője.
Cél a rendszeres használat elősegítése
A szolgáltatás iránti növekvő igényre többféle fejlesztéssel is válaszol a SHARE NOW. A szolgáltatási zóna is bővül idén, főként a város északi részén, a budai és a pesti oldalon egyaránt. A flotta is növekszik majd, mind az elérhető autók, mind a modellek számában: hamarosan a márkához való csatlakozással összefüggésben már Daimler-modelleket is igénybe vehetnek majd a közösségi autósok. A cég jelentős várakozással fordul a vállalkozások és vállalatok számára fejlesztett megoldás felé, amely a cégautó modern, közösségi alternatívája lehet.
- tette hozzá, Buday Bence a hazai cég társügyvezetője.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A saját autó alternatívája, minden élethelyzetben szükség van rá
A felmérésből kiderült továbbá, hogy a felhasználók zömének, több mint 70 százalékának van saját autója, minden ötödik válaszadó háztartásában két autó is van, a közösségi autó tehát a következő autó vásárlását válthatja ki. Ezt támasztja alá az is, hogy a felhasználók fele nyilatkozott úgy, hogy egy ideális autóflottában minden élethelyzethez és célhoz illeszkedően kell, hogy legyen többféle modell, 20 százalékuk pedig úgy, hogy a márka és a modell is teljesen mindegy, csak az úticéljukhoz vigye el őket a kocsi; érdekesség, hogy sem az elektromos (17 százalék), sem az extrákkal felszerelt autók (11 százalék) iránt nincs meghatározó érdeklődés.
- kommentálta az eredményeket Fischer Péter a hazai SHARE NOW társügyvezetője.
Az örök szerelem: BMW i3
A cég rákérdezett a flottában elérhető modellekkel kapcsolatos preferenciákra is, és kiderült, hogy a felhasználók a BMW i3 modelljét kedvelik leginkább, a válaszadók majdnem negyedének ez a kedvence, második a sorban a három vagy ötajtós MINI Cooper (20 százalék), és a nyár közeledtével kevésbé meglepő módon a harmadik helyre kúszott fel a MINI Cabrio, amelyet a felhasználók 19 százaléka jelölt meg kedvenceként.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak