Emellett kábítószergyanús növényi anyag is előkerült, ezért a pénzügyi nyomozók értesítették a rendőrséget.
Nem csillapodik az ásványvíz-botrány, megszólalt a beszállító is. A Magyarvíz Kft. ügyvezető igazgatója szerint nincs egészségügyi kockázata a vízben kimutatott baktériumnak. Közben kiderült, hogy az Aldi már korábban is tudott a problémás vizekről, ezért levették azokat a polcokról.
Az Aldi szerdán arról tájékoztatta a Pénzcentrumot, hogy az összes érintett lejárati dátumú, 1,5 literes Aquitas szénsavmentes ásványvíz, az 1,5 literes Aquitas enyhén dúsított szénsavas ásványvíz és az Aquitas 1,5 literes dús szénsavas ásványvíz már korábban lekerült a polcokról. A vásárlók az érintett termékeket bármelyik üzletbe visszavihetik, a vételárat még a vásárlást igazoló blokk hiánya esetén is, a lejárati dátumtól függetlenül visszatérítik.
Az Aldi az üzletei polcain kínált élelmiszereket és azok beszállítóit folyamatosan ellenőrzi. Az ellenőrzés egyrészt az áruházláncon belül zajlik, másrészt igénybe vesznek négy külső, független laboratóriumot is. Az ellenőrzés a törvényi előíráson felüli paraméterekre is kiterjed, így a laborok olyan vizsgálatot is végeznek a termékeken, amelyekre a törvény nem kötelezi az áruházláncot, de vizsgálják például az élelmiszerek zsírsav- és cukor-összetételét, vitamin-, ásványi anyag- és mikroelem tartalmát.
A másik érintett áruházlánc, a Lidl a Pénzcentrumot kedden arról tájékoztatta, hogy a továbbiakban az előírásokon felüli, fokozott ellenőrzést vezetnek be az ásványvizeknél.
A Lidl az érintett vizeket a hatósággal együttműködve haladéktalanul levette a polcairól. Arra kérik a vásárlókat, hogy amennyiben az érintett termékekből vásároltak, azt vigyék vissza bármelyik üzletükbe, a vételárát megtérítik
A fenti intézkedések eredményeképp a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) által vizsgált ásványvizeket az áruházlánc már a visszahívást megelőzően, biztonsági okokból kivonta a boltokból, illetve egy részük ki sem került az üzletek polcaira. Emellett a termék beszállítójának minden beszállítás előtt jegyzőkönyvvel kell igazolnia, hogy az érintett ásványvizek összetevői a normál határértékeken belül vannak.
Az Aldi szerint a korábban már forgalomból kivont termék esetleges elfogyasztása sem jelent egészségügyi kockázatot.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Megszólalt a gyártó
Az érintett ásványvíz beszállítója, a Magyarvíz Kft. ügyvezető igazgatója, Gulyás Miklós is megszólalt. Mint elmondta,
Minden az ásványvíz-botrányról:
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








