Donald Trump elnök által ígért kékgalléros munkahelyek bővülése helyett a fizikai munkát igénylő ágazatokban folyamatos leépítések tapasztalhatók
A kínai online kiskereskedelmi óriások, a Shein és a Temu bejelentették, hogy áremelésre kényszerülnek a Donald Trump által bevezetett vámok következtében.
A Shein és a Temu bejelentették, hogy áremelésre kényszerülnek az amerikai piacon a Donald Trump által bevezetett vámok miatt. A rivális vállalatok szinte azonos közleményekben tájékoztatták amerikai vásárlóikat, hogy április 25-től "árkiigazításokat" hajtanak végre, miután működési költségeik megemelkedtek "a globális kereskedelmi szabályok és vámok közelmúltbeli változásai miatt" - írja a BBC.
A rendkívül alacsony áraikkal népszerűvé vált webáruházak az elmúlt években több tízmillió amerikai vásárlót szereztek, ami jelentős nyomást gyakorolt az Amazonra is. A piaci verseny hatására az Amazon tavaly novemberben elindította Haul nevű platformját, ahol 20 dollár alatti termékeket kínál.
Trump elnök januári hivatalba lépése óta akár 145%-os vámokat vetett ki a kínai importtermékekre. Az amerikai kormányzat a héten közölte, hogy az új vámok a meglévőkkel együtt egyes kínai árucikkek esetében elérhetik a 245%-ot is. Az elnök emellett megszüntette a 800 dollár alatti termékekre vonatkozó vámmentes kedvezményt is, amely korábban jelentősen hozzájárult a Shein és a Temu gyors amerikai piaci térnyeréséhez. Mindkét párt amerikai törvényhozói aggályokat fogalmaztak meg azzal kapcsolatban, hogy ezek a vállalatok "kihasználták" ezt a rendelkezést.
Az amerikai vámhatóságok adatai szerint tavaly mintegy 1,4 milliárd csomag érkezett az Egyesült Államokba ezen a kedvezményes rendszeren keresztül, szemben a 2013-as 140 millióval. A vámok bevezetése óta a Shein és a Temu alkalmazásainak népszerűsége jelentősen visszaesett. A Temu jelenleg a 75. helyen áll az amerikai Apple Store ingyenes alkalmazásainak letöltési listáján, miután az elmúlt két évben következetesen az első öt hely egyikét foglalta el. A Shein az 58. helyre csúszott vissza a múlt havi 15. helyről.
Más kínai kiskereskedelmi alkalmazások azonban továbbra is előkelő helyen szerepelnek az amerikai ranglistákon, köztük a DHgate a második, az Alibaba Taobao platformja pedig a hetedik helyen áll. A Shein és a Temu emellett jelentősen csökkentette amerikai reklámköltéseit is. Mike Ryan, a Smarter Ecommerce online reklámügynökség e-kereskedelmi elemzési vezetője a LinkedIn-en közölte, hogy a Temu április 9-től "kikapcsolta az összes Google Shopping hirdetését az Egyesült Államokban".
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Sensor Tower piackutató cég adatai szerint a Temu átlagos napi amerikai hirdetési költése a közösségi média platformokon (Facebook, Instagram és YouTube) 31%-kal csökkent az április 13-át megelőző két hétben az előző hónaphoz képest. A Shein átlagos napi hirdetési költése ugyanebben az időszakban 19%-kal esett vissza. Közleményeikben a Temu és a Shein arra biztatták vásárlóikat, hogy még az áremelés előtt vásároljanak.
Készen állunk arra, hogy biztosítsuk megrendeléseik zökkenőmentes kézbesítését ebben az időszakban. Mindent megteszünk, hogy alacsonyan tartsuk az árakat és minimalizáljuk a hatást. Csapatunk keményen dolgozik a vásárlási élmény javításán
- írták a vállalatok.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








