Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Nem gyógyított, csak azt mondták: gigabírságot kapott megtévesztés miatt egy cég, sok magyart vertek át
Kisgyermekes szülőknek ajánlott termékekkel tévesztette meg a fogyasztókat egy szlovákiai vállalkozás – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A cég a Babybeet márkájú illóolajokkal és balzsamokkal, mint kozmetikai termékekkel kapcsolatban úgy alkalmazott egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokat, hogy azok megalapozottságát nem tudta igazolni. A jogsértésekért a GVH Versenytanácsa 14 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Az EC Global SVK s.r.o. vállalkozás a kereskedelmi kommunikációja során vélhetően megtéveszti a fogyasztókat - ezt tárta fel a GVH viszgálata, amely még tavaly nyárom indult.
A GVH eljárása megállapította, hogy a Babybeet termékeket forgalmazó cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, amikor az általa forgalmazott illóolajokat és balzsamokat, mint kozmetikai termékeket megalapozatlan egészségre vonatkozó, illetve gyógyhatás állításokkal (pl. „erősíti az immunrendszert”, „segíti a jobb alvást”, „segít az allergia csökkentésében”, „kezeli a náthát és az influenzát”, „enyhíti a növekedési fájdalmakat”) népszerűsítette.
A GVH eljárása azt is feltárta, hogy a vállalkozás a termékeit az általa létrehozott, valós szakmai szervezeti hátteret nélkülöző „Pediatrikus Aromaterápia Szakértői Egyesület” Facebook profillal jogsértő módon reklámozta. Azt a hamis benyomást keltették, mintha a szakértői egyesület egy független szervezetként eljárva ajánlaná az érintett kozmetikumokat, illóolajokat. A vállalkozás nemcsak a magyar jogszabályokat sértette meg, hanem a vonatkozó európai uniós rendeletet is.
A GVH Versenytanácsa a jogsértések következményeként 14 millió forint bírságot szabott ki a szlovákiai vállalkozásra és megtiltotta a magatartás további folytatását. A nemzeti versenyhatóság súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja kifejezetten kisgyermekes szülőket, családokat célzott.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Gazdasági Versenyhivatal különösen nagy figyelmet fordít azon vállalkozások, illetve termékek vizsgálatára, amelyek esetében a kereskedelmi kommunikáció időseket, betegeket, vagy például kisgyermekes szülőket, családokat céloz. Az üggyel kapcsolatban a GVH hangsúlyosan felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy kereskedelmi kommunikációjuk során minden esetben valós, és igazolható állításokat tegyenek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








