Ugyan a magas inflációs környezetben nő a fogyasztói tudatosság, továbbra is meghatározóak az impulzusok a kelet-közép európai fogyasztók vásárlási szokásaiban.
A Tesco, CBA és Coop áll a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok 2009. évi ranglistájának élén, ahogyan egy évvel korábban is. A Tesco forgalma 602 milliárd forintról 638,4 milliárdra nőtt. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 2009. évi rangsora, amit a vállalatok saját közlése, illetve becslések alapján állítottak össze.
A Tescót követő CBA 547,5, míg a Coop 510 milliárd forinttal szerepel a ranglistán. Mindkettő valamivel nagyobb mutatóval, mint egy évvel korábban. Utánuk következik, ahogyan az előző évben is, a Spar csoport 397,4 és a Reál 358 milliárd forinttal. Szintén növekedtek, egyik évről a másikra.
A rangsorban második CBA 3 054 üzlete, a harmadik Coop 5 250 és az ötödik Reál 2 320 boltja együttesen több mint 10 500 egységet jelent. Így a három hazai tulajdonban lévő lánc együttesen a teljes magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat több mint felét képviseli.
A Tesco Csoport Közép-Európában tovább növelte piaci részesedését. A növekedést elsősorban a költségek alacsony szinten tartásának, a vásárlók számára nyújtott kedvező áraknak és az új beruházásoknak tulajdonítják.
Akciós sörök a magyar boltokban! Mi áll a háttérben? Kattints!
A magyar tulajdonban lévő vállalatok előkelő pozíciója fehér hollónak számít Közép-Európában. Hazai tulajdonú láncok ugyanis hasonlóan magas forgalmakat, illetve piaci részesedéseket régiónk egyetlen más országában sem érnek el.
Az Auchan és a Cora hipermarketjeivel a boltláncok rangsorának 6., illetve 10. helyére került.
A több csatornát működtető Tesco piacvezető pozícióját többek között terjeszkedésének is köszönheti. Egy év alatt tizenhárom hiper- és tizenöt szupermarkettel, összesen 176 üzletre bővítette hálózatát. Az említett bolttípusokon kívül belvárosokban expressz, az északnyugati megyékben pedig S-market üzletei várják a vevőket. .
A hipermarket láncok közül a Tesco mellett az Interspar és az Auchan is terjeszkedett tavaly. Az Interspar két új üzlettel 31-re növelte hálózatát, az Auchan egyet nyitott, és 12 egységet működtet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Taroltak a diszkontok: mi áll a háttérben?
A négy diszkont lánc - Lidl, Penny Market, Aldi és Profi - a legutóbbi időszak nyertesei közé tartozik. A Nielsen által becsült együttes forgalmuk 14 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra, és múlt évben meghaladta a 430 milliárd forintot. Jelentős növekedésük egyik fő oka, hogy a fogyasztók egy része olcsóbb üzletek felé fordult a legutóbbi időszakban. Másik pedig, hogy a hazai diszkont hálózat 39 egységgel bővült egyik évről a másikra. A Lidl tizenhét, az Aldi tizenhárom, míg a Penny Market kilenc új diszkontot nyitott Magyarországon.
Figyelemre méltó piaci szereplő a Spar. Az Interspar bővítése mellett szupermarket hálózatába beleillesztette a Plus diszkontokat, de nyitott új egységeket is.
Búcsút inthetünk a vasárnapi bevásárlásnak? Kattints!
Az üzletláncok idei rangsora azt mutatja, hogy folytatódik az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja, a vásárlói igények változásainak megfelelően. A legtöbb magyar fogyasztó számára idén a boltválasztás legfontosabb kritériumává lépett elő, hogy egy üzletben megtaláljon mindent, amire szüksége van, mégpedig könnyen és gyorsan.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Nagy István: nagyobb hangsúlyt kell fektetni a zöldenergia térnyerésére
- Baltimore-i hídomlás – van egy kiskapu a hajótársaság számára
- A kézilabda BL-negyeddöntők viszik ma a prímet - sport a tv-ben
- Jóval többet keresünk, mint tavaly ilyenkor
- Mi vezetett a németországi Zöldek zuhanórepüléséhez? Elemzés
- Komoly ügy lett Franciaországban egy iskolaigazgató és egy muszlim diák vitájából