Európa után az Egyesült Államokat is megpróbálja elhódítani a világ legerősebb sörét gyártó skót sörfőzde, a BrewDog. Bár fogyasztóvédők aggodalmuknak adtak hangot a túl erősnek tartott sör miatt, ez a gyártókat, úgy fest, csak nagyobb versenyre készteti.
A három éve alapított skót BrewDog mikro-sörfőzde tavaly novemberben dobta piacra a Tactical Nuclear Penguin nevet viselő, különösen magas alkoholtartalmú sörét. A 32 százalékos alkoholtartalmú italból egy üveg 30 fontot (9000 forint) kóstál, vagyis valóban minőségi sörfogyasztókra pozícionálták a terméket.
A hagyományos sörnél mintegy hatszor nagyobb alkoholtartalommal bíró termék, az online eladási statisztikák szerint különösen kedvelt a tengerentúliak körében, így a sörfőzde néhány száz palacknyi sörrel az amerikai piacot is betámadja a közeljövőben.
A Tactical Nuclear Penguint az európai piacon is csak limitált mennyiségben dobták piacra, kifejezetten a minőségi sörfogyasztói rétegre összpontosítva. A BrewDog igazgatója szerint ezt a sört úgy kell inni, mint egy párlatot, csak igen kicsi mennyiségben, kóstolgatva, ízlelgetve. A 32 százalékos alkoholtartalmat egyébként úgy sikerült elérniük, hogy egy jégkrémgyárban -6 celsius fokra hűtötték a sört, melynél a víz már megfagy, az alkohol azonban még nem, így ki tudták vonni a felesleges vizet, megnövelve ezzel az alkoholkoncentrációt a termékben.
A figyelmeztetés, illetve fogyasztási tanácsok ellenére sokan felelőtlennek tartják a céget, hogy olyan sört gyárt, amely alkoholtartalmát tekintve felér egy whiskey-vel. Tavaly júliusban a 18.2% alkoholtartalmú, a 330ml-es Tokyo márkájú sör már kiverte a biztosítékot az Alcohol Focus Scotland nevű szervezetnél, akik szerint ez a termék csak tovább súlyosbítja a szigetország amúgy is aggályos alkoholfogyasztási statisztikáit.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A fogyasztóvédők aggályai ellenére az európai sörgyártók háborúba csaptak a világ legerősebb söre címért: februárban ugyanis a német Schorschbrau gyár piacra dobta a 40 százalékos alkoholtartalmú sörét, a Schorschbock-ot. Ezt persze a BrewDog sem hagyhatta annyiban, így jelent meg a piacon a Sink the Bismarck! névre keresztelt, 41 százalékos sör.
A BrewDog honlapja szerint jelenleg csak a Sink the Bismarck! sör van forgalomban, azonban a piacra dobott ötszáz palack már el is kelt, azonban a tulajdonosok azt ígérik, hamarosan újabb rekeszek kerülnek forgalomba, palackonként 60 dollárért, vagyis közel 12 ezer forintért. A gyártók szerint ilyen magas áron nem valószínű, hogy gimnazisták fogják tucatszám dönteni magukba a terméket, vagyis megalapozatlan a fogyasztóvédők aggálya.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza