Mobiltelefonnal is lehet majd jegyet venni a BKV járataira. A tesztüzem hamarosan el is indul, az elsőként tesztelt megoldást a három mobilszolgáltató közösen szállítja majd, ha beválik a rendszer - írja a Népszabadság.
Nemcsak a technológia vadonatúj, hanem maga a jegy is: a mobiltelefonon ugyanis időalapú, azaz 60, hét végén pedig 90 percig érvényes jegyet vásárolhat az utazó, méghozzá 499 forintért. A mobilos rendszerben - ahogyan az autópálya-matrica vásárlásakor - az előre meghatározott, rövid telefonszámra küldött üzenettel indul a jegyvásárlás folyamata. Erre a központ kiküld egy válaszüzenetet, amelyben kér egy megerősítést, így garantálva azt, hogy egyetlen SMS véletlen elküldésével nem vásárolunk több száz forintos buszjegyet. Igaz, az SMS-ek díját akkor is kiszámlázzák, ha az ügyfél megvásárolja a jegyet, és akkor is, ha nem.
Az iparági szakértők véleménye szerint bonyolult a rendszer és hasonló véleményt fogalmaztak meg a mobiljegy ellenőrzési módszeréről is: a tervek szerint egy speciális kódsort kell begépelni a telefonba, amelynek eredményeképp a telefon lekéri a központból az adatokat, majd a kijelzőjén megjelenik a jegy érvényességi ideje, a vásárlás dátuma, valamint egy speciális kód. Ez alapján az ellenőr egyértelműen meg tudja állapítani, hogy a jegy valós-e vagy sem, azaz tényleg arról a mobilról vásárolták, amin épp mutatja az utas.
A technológia ugyan kizárja a jegyek hamisításának a lehetőségét, ám nem teszi hatékonyabbá az ellenőrzést. Sőt. A bliccelőknek így elég akkor jegyet venni, ha észlelik az ellenőrök jelenlétét, tehát könnyen elképzelhető, hogy a bérletesek egy jelentős tábora áll majd át az alkalmi jegyvásárlásra.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








