A Covid utáni időszakban az utazási trendek jelentősen átalakultak, az élményközpontú utazás került előtérbe a hagyományos látványosság-listákkal szemben.
Aggódnak a turizmusban érdekelt cégek Nagy-Britannia Európai Unióból való kilépési szándéka miatt - írja a Világgazdaság.
A napilap a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján azt írta, hogy az Egyesült Királyság állampolgárai a legnagyobb utazók közé tartoznak a világon: 2015-ben csaknem 66 milliószor utaztak külföldre, 682 millió napot töltöttek el a célországokban, és 39 milliárd fontot (16 669 milliárd forintot) költöttek. Mint kiemelték: Európában a németek után ők költik a legtöbbet utazásaik során, így az európai turizmus számára nem mindegy, hogy a gyenge font hosszabb távon visszafogja-e a brit turisták vásárlóerejét.
A cikk szerint a magyar turizmust és vendéglátóipart is érzékenyen érintené a brit utazók elmaradása vagy költekezési hajlandóságának csökkenése. Bár tavaly a brit turisták kevesebb mint 1 százaléka kereste fel Magyarországot, a szigetországbeli turisták forgalmának növekedése a legdinamikusabb - írta a napilap, kiemelve: a brit látogatók száma 2010-hez képest kétharmadával, a vendégéjszakák száma háromnegyedével nőtt. A tavaly Magyarországra látogató 588 ezer brit turista összesen 72,3 milliárd forintot költött itt, vagyis egy utazó egy nap alatt mintegy 24 ezer forintot. A britek magyarországi turisztikai kiadásait tekintve - folyó áron - 2010-hez képest 87 százalékos emelkedést mért a KSH.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








