Emelkedő átlaghőmérséklet, olvadó jégsapkák, üvegházhatás, mikroműanyag, hőségrekord - milyen öregkor vár a mostani huszonévesekre?
2009. november 24-én immáron második alkalommal osztották ki a Pegazus Díjat, a legdinamikusabban fejlődő vállalkozások rangos elismerését.
A díj adományozói az Enterprise Investors magán- és kockázati tőkealap-kezelő vállalat; az Ernst & Young könyvvizsgáló és tanácsadó; a White & Case nemzetközi ügyvédi iroda; valamint a Dun & Bradstreet, voltak.
Az eseményen három régió - Nyugat-Magyarország, Közép-Magyarország, és Kelet-Magyarország - legdinamikusabban fejlődő vállalatait díjazták. A helyezettek kiválasztásánál az adott cégek növekedési rátája, az elmúlt három évben mutatott dinamikus és kimagasló növekedés, valamint a vállalkozások átláthatósága szerepelt szempontként. Idén két kategóriában nyerhették el a rangos elismerést a hazai vállalatok: a "feltörekvő" kategóriában azok a vállalatok szerepeltek, amelyek árbevétele 2008-ban 1-3 milliárd forint között mozgott; míg a "piacvezető" kategóriába olyan hazai cégek kerültek, amelyek árbevétele 2008-ban 3 milliárd forint felett volt.
A kisebb kategóriában nyugat-magyarországi régióban a MASTERFOAM Gyártó és Kereskedelmi Kft. győzedelmeskedett, mely szigetelőanyagok gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. A cég 2006-2008 közötti időszakban 89%-os árbevétel növekedést produkált. A közép-magyarországi régió legjobbjának a KRISTÁLY-99 Környezetgazdálkodási, Szolgáltató Kft.-t találta a zsűri; a cég a Magyarországon működő gazdasági társaságoknak nyújt környezetvédelmi szolgáltatásokat és 61%-os árbevétel növekedést ért el 2006-2008 közötti időszakban. A kategória kelet-magyarországi bajnoka pedig a BS PLASTIC Műanyagipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Bt. lett, amely polietilén csomagolóanyagok, elsősorban tasakok, reklámtáskák gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. A cég 2006-2008 között 133%-os árbevétel növekedést ért el.
A "piacvezető" kategóriában a nyugat-magyarországi régió első helyezettje a Lakics Gépgyártó Kft. lett, amely 2006 és 2008 között 58%-os árbevétel növekedést ért el. A vállalat villamos motor- és generátorházak gyártásával és megmunkálásával foglalkozik. A közép-magyarországi régióból a SEMILAB Félvezető Fizikai Laboratórium Zrt.-t találták a kategória legjobbjának; a cég a félvezető és a napelem-gyártó iparágak számára fejleszt és gyárt mérőműszereket. Árbevétel növekedése 2006-2008 között 70%-os volt. A kategória kelet-magyarországi régiójának első helyezettje a Kecskeméti Konzervgyártó és Kereskedelmi Kft. lett, Magyarország legnagyobb magyar tulajdonú zöldségkonzerv-gyártó vállalkozása. A cég 31%-os árbevétel növekedést ért el a vizsgált időszakban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít