2 °C Budapest

Forgalom alapján büntetne a fogyasztóvédelem

Pénzcentrum
2008. március 19. 08:30

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) által koordinált Kikelet akciótól igen sok kereskedő tartott, hiszen sokak szerint a vizsgálat inkább a büntetési bevételről szólt - tudósít a Napi Gazdaság.

A februárban bejelentett program lényege, hogy a szakemberek 35-40 ezer vizsgálatot végeznek egészen március 31-ig. Az eddig lezajlott, összesen 600 termék ellenőrzése során nem találtak nagy hibákat az ellenőrök.

Jellemző probléma volt a nyugtaadás elmulasztása, csokifigurák esetében súlyhiány- és jelölési problémák fordultak elő nagyobb számban. A húskészítmények területén pedig még kevesebb volt a gond, ezzel együtt azonban mér két tonna terméket vontak ki a forgalomból.

Az NFH 2007-es jelentésében az szerepel, a szervezet hatékonyságának köszönhetően 45 százalékra mérséklődött a kifogásolási arány, amely korábban 60 százalék feletti volt. A jelentés egy olyan javaslatot is tartalmaz, melynek lényege, hogy a büntetési tételeket a kereskedő cégek forgalmához szeretnék igazítani.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint az ötlet nonszensz, hiszen a versenyhivatal általában a cég üzletmenetét érintő vizsgálatokat hajt végre, ebben az esetben logikus, hogy a forgalom alapján állapítja meg a büntetési tételeket. A fogyasztóvédelem azonban egy-egy termékcsoportot vizsgál a különböző áruházakban, aminek nem sok köze van a kereskedelmi lánc forgalmához.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem