A felhőtömbök az ország több részén záport, zivatarokat, sőt helyenként felhőszakadást is okozhatnak.

A BKK átlagosan 10%-kal emelné a jegyárakat júniustól, így például a vonaljegy 450 forintról 500 forintra drágulna. A befolyó plusz összegből olyan fejlesztéseket finanszíroznának, mint a metróbuszok vagy az éjszakai tömegközlekedés újragondolása - így például a metrók üzemidejének meghosszabbítása. A reptéri buszjegy ára is növekedne, 2200-ról 2500 forintra, de meghosszabbítanák a Nyugatiig, és a bérletesek kedvezményt kaphatnak.
Átlagosan 10%-kal emelne az eseti és napijegyek árain a BKK, ami a becslések szerint évente 880 millió forintos pluszbevételt jelentene. A Népszava értesülései szerint a drágulás júniustól léphet életbe, így a jelenleg 450 forintos vonaljegy ára 500 forintra nőne.
A befolyó plusz összegből olyan fejlesztéseket finanszíroznának, mint a metróbuszok vagy az éjszakai tömegközlekedés újragondolása - így például a metrók üzemidejének meghosszabbítása. Ugyanis a közlekedési cég szerint a metróbuszok számára kialakítandó „folyosók” létrehozása 200-500 millió forint járatonként. A két bevezetett kísérleti folyosó egész éves költségtöbblete 400-1000 millió forint. A metrók üzemidejének növelése 30 perccel hétvégén és ünnepnapokon évi 20 milliót, hétköznapokon 140 millió forintot vinne el. A teljes éjszakai úthálózat újratervezése 100 millió forintba kerülne, novemberre valósítható meg.
A BKK azt is közölte, hogy Budapest a közösségi közlekedés szempontjából Bukarest után a második legolcsóbb város. Még az 50 forintos emelés után is jelentősen elmarad az európai átlagtól: míg Bukarestben egy jegy 0,6 euró, Prágában 1,2 euró, Bécsben 2,4 euró, Párizsban 2,5 euró, Stockholmban pedig 3,7 euró.
A javaslat kitér a reptéri busz (100E) fejlesztésére is. A tervek szerint a forgalom 15%-kal nőhet, de ha a bérletesek kedvezményt kapnak, ez akár 35%-ra is emelkedhet, ami a járat meghosszabbítását indokolná a Deák tértől a Nyugatiig. A reptéri jegyár 2026-tól 2200-ról 2500 forintra emelkedne, de ez csak részben fedezné a megnövekedett üzemeltetési költségeket. Mint közölték, ez főleg a külföldieket érinti, hiszen a járatot 80 százalékban turisták használják. A megnövekedett forgalom és az emelés nagyjából 1 milliárdos pluszt hozna a BKK-nak. A javaslatot első körben hétfőn tárgyalják fővárosi önkormányzai a bizottsági ülésen, a Fővárosi Közgyűlés március végi ülésén dönthet az előterjesztésről.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Címlapkép: Máthé Zoltán, MTI/MTVA
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


