28 °C Budapest

Járatritkítás: kevesebb busz járhat Budapesten?

MTI
2012. szeptember 18. 17:37

A fővárosi közösségi közlekedés ma a kőkorszakban van, de az űrkorszakba kell eljutnia - mondta György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.

A városvezető a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer (Futár) fejlesztése a közösségi közlekedésben projektjéről rendezett konferencián azt mondta, az egyik legfontosabb várospolitikai kérdés a közlekedés megszervezése, de a politika nem tudott az elmúlt 22 évben megküzdeni a finanszírozásával. Ennek kényszerpályája volt a BKV korábbi hitelfelvétele, konszolidációja, majd újbóli hitelfelvétele. Hozzátette: ebben a kérdésben most is "botladoznak", a főváros szerint nagy forrásmennyiséget előteremtő intézkedés kell, ez lett volna az iparűzési adó 2-ről 3 százalékra emelése.

A finanszírozási nehézségek miatt György István szerint nem lehet olyan szolgáltatási színvonalat létrehozni, amely vonzza a tömeget, pedig a közösségi közlekedésnek olyan attraktívnak kell lennie, hogy az emberek az autó helyett is ezt válasszák. Ezt azonban egy-két év alatt nem lehet megoldani, legalább négy-öt évre van szükség, ezt szolgálja a budapesti közösségi közlekedési intézményrendszerének átalakítása is, de kulcskérdés, hogy a szakma is elismerje: jó irányba változtatott a városvezetés a rendszeren.

A forráshiány miatt felmerült a teljesítmény csökkentése is, erről György István azt mondta, csak a csúcsidei csökkentésnek van elegendő hatása, de akkor a BKV járművei tele vannak, csúcsidőn kívüli időszakban pedig az egész buszágazatot le kellene állítani, ha akkora szolgáltatást akarnának nyújtani, amekkorára most Budapestnek pénze van.

A buszkiszervezéssel kapcsolatban a főpolgármester-helyettes közölte: a BKV buszágazatából hitelképes vállalatot akarnak létrehozni, amely 33 százalékát viszi a teljes buszüzemnek, a többit más vállalkozókkal oldanák meg. Erre azért is van szükség, mert a BKV 800 milliárdos belső eladósodottságát csak így tudják jelentősen csökkenteni, és a teljes buszpark négy-öt éven belül lecserélődhet. Hozzátette, hogy a modernebb buszok fenntartása is drágább lesz.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 13. péntek
Antal, Anett
24. hét
EZT OLVASTAD MÁR?