4 °C Budapest

Tarlós: 2014-ben indulhat a 4-es metró

MTI
2012. augusztus 15. 16:02

Elviekben tartható a budapesti 4-es metró 2014-es átadása, miután 70 százalék fölé került a műszaki készültség - közölte Tarlós István. A főpolgármester sajtótájékoztatóján elmondta: a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) négy kiemelt közlekedési beruházás előkészítését kezdte meg.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A fővárosi villamos- és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciója, a kisföldalatti korszerűsítése és esetleges meghosszabbítása, a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, utóbbi felújítása, illetve az észak-déli regionális gyorsvasút déli ágának az Astoriáig történő meghosszabbítása szerepelnek a kiemelt közlekedési projektek között. A programok a kormány támogatását is élvezik - tette hozzá.

Tarlós István közlése szerint a projektek előkészítésével a 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési ciklusban lehívható támogatások elnyerésére készülnek fel. Hangsúlyozta, hogy a beruházások jelentősen csökkenthetik a BKV műszaki lemaradását, mivel a fejlesztésekkel egy időben a jelenlegi infrastruktúrát, és a járműveket is lecserélhetik.

A 4-es metróval kapcsolatban a főpolgármester jelezte: 70 százalék fölé került a műszaki készültség, és elviekben tartható a 2014-es átadás. Az első Alstom szerelvény, amely ezen a vonalon fog közlekedni, az ősszel Magyarországra érkezik. Várhatóan novemberben megkezdődik a tesztelése, és 2013 tavaszára megszülethet a típusengedély is.

Kérdésre válaszolva Tarlós István kitért arra is, hogy a pesti alsó rakpart egy szakaszának forgalmát átszerveznék, erre három terv van: a teljes lezárás, a sávszűkítés, illetve az egyirányúsítás. Erről szavai szerint a közeljövőben születhet döntés.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, azért kezdik el a közlekedési projekteket most kidolgozni, hogy mire a forrásokra megnyílnak a pályázati lehetőségek, kész terveik legyenek. Részletes tervezési munka zajlik, amelyek végén teljesen elő lesz készítve a beruházás - mondta.

A négy fő projektet bemutatva elmondta, a kisföldalatti korszerűsítése nem várhat már sokáig, mivel a szerelvények 39 évesek, lecserélésükre most uniós forrásból van lehetőség. Hangsúlyozta, hogy speciális üzemről van szó, a világon sehol máshol nem közlekednek pontosan ilyen járművek, ezért egyedi járműveket kell beszerezni.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

A 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésével kapcsolatban a vezérigazgató azt mondta, az Örs vezér téri összekötésen túl a forgalmas útátjárókban felül-, illetve aluljárókat építenének. Az összekötés után az M0-ástól akár fél órán belül a belvárosba lehet majd jutni - hangsúlyozta.

Vitézy Dávid szerint a villamos- és trolivonalak fejlesztésének projektjében most vizsgálják azokat a lehetséges beruházásokat, amelyek reálisak, megvalósíthatók, ezeket gyűjtik majd össze egy nagy projektbe. Helyet kaphat ebben az 1-es villamos meghosszabbítása a Fehérvári úttól a Kelenföldi pályaudvarig, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamosvonal visszaállítása, vagy a fogaskerekű meghosszabbítása a Széll Kálmán térig. Összesen több mint 20 ilyen fejlesztést vizsgálnak - mondta.

Az észak-déli gyorsvasúttal kapcsolatban megjegyezte, hogy 2020-ig nem készül el egy ütemben a teljes vonal, de a déli szektorban el kell kezdeni a munkát, mert a ráckevei és csepeli HÉV is nagyon rossz állapotban van, ha nem cserélik le a szerelvényeket, akkor azok átlépik az 50 éves korhatárt.

Kérdésre válaszolva Vitézy Dávid azt mondta, a kivitelezés mintegy 7-800 milliárd forintba kerülhet, de azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mennyi pénzre tudnak majd pályázni a 2014-től kezdődő ciklusban. Azt sem tudni egyelőre, hogy a négy nagy projektből hányra adják be a pályázatot az uniónál.

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 19. kedd
Nándor
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?