A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tovább egyeztet, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetével (TGFSZ) a taxirendelet tervezetéről - mondta Fárbás Tibor, a szakszervezet szóvivője, miután átadták a több mint ezer aláírást tartalmazó tiltakozó dokumentumukat Székely Andrásnak, az NFM osztályvezetőjének.
A rendelet tervezetében megfogalmazott öt évre szóló engedély, és a régi taxisokra is kiterjedő vizsga ellen tiltakozik leginkább a szakszervezet. Emellett a jelenlegi maximált áras tarifa helyett egy sávosan degresszív, hatósági áras tarifát szeretnének meghonosítani, továbbá szabályoztatnák az engedélyek számát - tette hozzá a szóvivő.
A jelenlegi - a költségeket is maradéktalanul fedező - kilométer díj 305 forint lenne. Ehhez képest az átlagos díj 200 forint kilométerenként. A TGFSZ a német megoldást javasolja: az első két kilométer legyen bent az alapdíjban. A második két kilométer lenne a legdrágább, majd a negyedik és hetedik kilométer között csökkenne a tarifa, amely a hetedik kilométer után állna be a legolcsóbb szintre - fejtette ki Farkas Zsolt a szakszervezet elnöke.
Korábban Dani Zoltán, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnöke a Pénzcentrum.hu megkeresésére elmondta, hogy tapasztalatai szerint a taxisok még megélni is nehezen tudnak, nemhogy kitermelni egy új autó árát. Az elnök elmondása szerint a mintegy 11 évvel ezelőtt az önkormányzat által meghatározott maximált ár, amit 240 forint/km-ben (nappal) állapítottak meg, ami fölé a jogszabály szerint nem lehet menni, aligha tartható fenn huzamosabb ideig. Éppen ezért már dolgoznak a törvény módosításán. A szövetség elképzelései szerint a megfelelő hatósági ár valahol 320-400 forint körüli meghatározása lenne reális. Természetesen az árat nagy valószínűséggel a kereslet és kínálat függvényében kell meghatározni - fűzi hozzá Dani. A szövetség tervei szerint áprilisra várható fejlemény a törvény módosítása ügyében.
8-10 piaci szereplő versenyzik, különböző árszegmensekben a piacon. Csak abban az esetben hajtható végre áremelés, amennyiben a legolcsóbb tarifával dolgozó szereplőknél - ez jellemzően 140-150 forint körül van - elszakad a cérna és ők az emelés mellett döntenek - mondta el lapunknak Dióslaki Gábor, a Budapest Taxi cégvezetője. Kérdésünkre, hogy miként lehetnek ezek az igen alacsony tarifával dolgozó vállalatok fenntarthatóak Dióslaki a következőket mondta: "Álláspontom szerint ilyen alacsony áron csak abban az esetben tudnak működni ezen vállalkozások, ha jogtalan versenyelőnyhöz jutnak, itt elsősorban adócsalás húzódhat meg a háttérben. A kérdés csak az, hogy mikor szúr szemet az adóhivatalnak a jogsértés."
Kovács Miklós alelnök elmondta, hogy jelenleg egyharmad annyi a droszt, mint a kiadott engedélyek száma. A kettőnek azonos számúnak kellene lennie, úgy ahogyan ez például Pécsett is van. A szerzett jogokat nem sértve, a cél legyen az, hogy a kiadott engedélyek száma legyen egyenlő a drosztokéval.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nem ért egyet a TGFSZ azzal sem, hogy ahány személyes a taxi, annyiszor 50 ezer forint vagyoni biztosítékot kellene letenni és kötelező felelősségbiztosítást is kellene kötnie a fuvarozónak. Eddig nem volt olyan kár, amelynek rendezéséhez vagyoni biztosíték kellett volna, ezért a szakszervezet vagyon- és poggyász biztosítást javasol.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








