Áremelésre felkészülni: befutóban a taxirendelet?

2011. április 4. 15:32

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tovább egyeztet, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetével (TGFSZ) a taxirendelet tervezetéről - mondta Fárbás Tibor, a szakszervezet szóvivője, miután átadták a több mint ezer aláírást tartalmazó tiltakozó dokumentumukat Székely Andrásnak, az NFM osztályvezetőjének.

A rendelet tervezetében megfogalmazott öt évre szóló engedély, és a régi taxisokra is kiterjedő vizsga ellen tiltakozik leginkább a szakszervezet. Emellett a jelenlegi maximált áras tarifa helyett egy sávosan degresszív, hatósági áras tarifát szeretnének meghonosítani, továbbá szabályoztatnák az engedélyek számát - tette hozzá a szóvivő.

A jelenlegi - a költségeket is maradéktalanul fedező - kilométer díj 305 forint lenne. Ehhez képest az átlagos díj 200 forint kilométerenként. A TGFSZ a német megoldást javasolja: az első két kilométer legyen bent az alapdíjban. A második két kilométer lenne a legdrágább, majd a negyedik és hetedik kilométer között csökkenne a tarifa, amely a hetedik kilométer után állna be a legolcsóbb szintre - fejtette ki Farkas Zsolt a szakszervezet elnöke.

Korábban Dani Zoltán, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnöke a Pénzcentrum.hu megkeresésére elmondta, hogy tapasztalatai szerint a taxisok még megélni is nehezen tudnak, nemhogy kitermelni egy új autó árát. Az elnök elmondása szerint a mintegy 11 évvel ezelőtt az önkormányzat által meghatározott maximált ár, amit 240 forint/km-ben (nappal) állapítottak meg, ami fölé a jogszabály szerint nem lehet menni, aligha tartható fenn huzamosabb ideig. Éppen ezért már dolgoznak a törvény módosításán. A szövetség elképzelései szerint a megfelelő hatósági ár valahol 320-400 forint körüli meghatározása lenne reális. Természetesen az árat nagy valószínűséggel a kereslet és kínálat függvényében kell meghatározni - fűzi hozzá Dani. A szövetség tervei szerint áprilisra várható fejlemény a törvény módosítása ügyében.

8-10 piaci szereplő versenyzik, különböző árszegmensekben a piacon. Csak abban az esetben hajtható végre áremelés, amennyiben a legolcsóbb tarifával dolgozó szereplőknél - ez jellemzően 140-150 forint körül van - elszakad a cérna és ők az emelés mellett döntenek - mondta el lapunknak Dióslaki Gábor, a Budapest Taxi cégvezetője. Kérdésünkre, hogy miként lehetnek ezek az igen alacsony tarifával dolgozó vállalatok fenntarthatóak Dióslaki a következőket mondta: "Álláspontom szerint ilyen alacsony áron csak abban az esetben tudnak működni ezen vállalkozások, ha jogtalan versenyelőnyhöz jutnak, itt elsősorban adócsalás húzódhat meg a háttérben. A kérdés csak az, hogy mikor szúr szemet az adóhivatalnak a jogsértés."

Kovács Miklós alelnök elmondta, hogy jelenleg egyharmad annyi a droszt, mint a kiadott engedélyek száma. A kettőnek azonos számúnak kellene lennie, úgy ahogyan ez például Pécsett is van. A szerzett jogokat nem sértve, a cél legyen az, hogy a kiadott engedélyek száma legyen egyenlő a drosztokéval.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Nem ért egyet a TGFSZ azzal sem, hogy ahány személyes a taxi, annyiszor 50 ezer forint vagyoni biztosítékot kellene letenni és kötelező felelősségbiztosítást is kellene kötnie a fuvarozónak. Eddig nem volt olyan kár, amelynek rendezéséhez vagyoni biztosíték kellett volna, ezért a szakszervezet vagyon- és poggyász biztosítást javasol.

 

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm