Bejött Szlovákiának a jövedéki adó év eleji drasztikus csökkentése, mivel márciusban az előző hónaphoz képest mintegy 30%-kal több üzemanyagot adtak el az országban - írja a Napi Gazdaság.
Sikerként könyvelheti el a szlovák kormány az elektronikus útdíj bevezetése miatt felkorbácsolódott fuvarozói indulatok csillapítása érdekében végrehajtott jelentős jövedéki adó csökkentést. A Fico-kabinet ugyanis korábban még mintegy 60-102 millió eurós bevételkiesést jósolt az intézkedés miatt, azonban már a márciusi üzemanyag-értékesítési adatok jelentős keresletnövekedést mutatnak.
Ennek hatására a válságot megelőző, 2008 márciusához képest is csupán egymillió euróval kevesebb adóbevétel folyt be gázolajból, a tavalyi év azonos időszakához képest pedig 7,2%-kal növekedtek a szlovák költségvetés jövedéki adóbevételei idén márciusban.
A gázolaj iránti kereslet 30 százalékos megemelkedése nagy valószínűséggel nem magyarázható csupán a szlovák kamionok nagyobb futási teljesítményével. Feltételezhetően a környező országok (Csehország, Ausztria és Magyarország) fuvarosai is előszeretettel tankolnak a szlovák kutaknál. Az EU-n belül ugyanis Luxemburg, Lengyelország, Spanyolország és Lettország után északi szomszédunknál a legolcsóbb a gázolaj. Mintegy öt forinttal olcsóbb, mint a hazai kutakon, és közel 15 forinttal kerül kevesebbe, mint a cseh benzinkutaknál.
Eközben arról is érkeznek hírek, hogy az elektronikus útdíj bevezetése is sikertörténet Szlovákiában. A rendszer ugyanis mintegy 38 millió euró bevételt hozott az államkasszának a január elsejei indulása óta eltelt négy hónapban, melyről részletesebben a következő cikkben olvashatsz: Milliárdokkal dobja meg az útdíj a szlovák büdzsét
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








