Sok pénzt bukhat a Forma-1-es Ferrari istálló, ha végül törvényellenes reklámnak minősítik a kocsin és a csapattagok ruházatán látható vonalkódokat feltéve, ha igazuk van egyes orvosoknak és dohányzás ellenes szervezeteknek. Ők ugyanis a világ egyik legismertebb cigarettamárkájának, a Marlborónak tudat alatti reklámját látják az autók oldalán szokatlan jelekben.

Alonso a vonalkódokkal
Több vezető brit orvos is állítja, hogy a Ferrarikon szereplő vonalkódok alkalmasak a Marlboro cigaretta tudatalatti reklámozására, holott az Európai Unióban a sporteseményeken mindenfajta cigarettareklám tiltott. A napokban újra fellángolt vita már az Európai Bizottság ingerküszöbét is megütötte. Az unió közegészségügyi biztosa szerint az európai kormányoknak sürgősen ki kell vizsgálni az ügyet - írja a Times.
Az orvosok arra hívják fel a figyelmet, hogy szerintük a vonalkód úgy van megtervezve, hogy az a fogyasztót a termék márkanevének kiírása nélkül is a cigarettára emlékeztesse. Emellett a kocsin és a csapattagok ruházatán is ugyanazokon a pontokon kapott helyett a reklám, ahol korábban a márka felirata volt olvasható. A Ferrari csapat, mely hivatalosan a Scuderia Ferrari Marlboro nevet viseli, természetesen tagadja, hogy vonalkóduk esetében tudat alatti reklámról lenne szó.

A sajtóhírek szerint a Ferrarinak egészen 2011 végéig egymilliárd dolláros szerződése van a Marlborót gyártó Philip Morrisszal, mely összeg 10 év alatt folyik be a csapat kasszájába. A Philip Morris cáfolta, hogy évi 100 millió dollárral finanszíroznák az istálló költségvetését. Annyit árultak el a dohánygyárnál, hogy a valós támogatás kevesebb a médiában megjelent értesüléseknél, de a pontos összeget nem teszik.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








